Show simple item record

dc.contributor.advisorBiseniece, Maijaen_US
dc.contributor.authorMeldere, Noraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:08Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9950en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10742
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot trīs būtiskas lietas : 1)vai students, kas studē un var atļauties veltīt lielu daļu laika tām, ir apmierināts ar savu dzīvi, vai un cik trauksmains un trauksmaini reaģē iespējami bīstamās situācijās; un vai students, kuram iespējams ir mazāks laiks, ko veltīt studijām, jo viņam blakus ir viņa partneris, ar kuru jārēķinās un kam jāvelta laiks, ir laimīgs, un vai un cik lielā mērā trauksmains un trauksmaini reaģē iespējami bīstamās situācijās; 2)vai starp šīm abām studentu grupām pastāv būtiskas atšķirības apmierinātībā ar dzīvi, trauksmē kā pastāvīgā personības iezīmē un trauksmē, kas izpaužas iespējami bīstamās situācijās; 3)vai starp šiem pētāmajiem komponentiem pastāv saistības vienā vai otrā studentu grupā, attiecīgi studentiem ar vai bez partnerattiecībām. Pētījuma izlasi veidoja 60 studenti vecumā no 20 līdz 25 gadiem, kas tālāk tika dalīti divās grupas atbilstoši izvēlētajiem kritērijiem: attiecību ilgums, ienākumu līmenis. Vienā grupā ietilpa visi tie studenti, tas ir 15 sievietes un 15 vīrieši, kuriem partnerattiecības ir vismaz sešus mēnešus un kuru ikmēneša kopējais ienākumu līmenis ir no 200 līdz 500 latiem. Attiecīgi otrā grupā bija 15 studenti un 15 studentes, kuriem partnerattiecības nav vismaz sešus mēnešus un kuru ikmēneša kopējais ienākumu līmenis ir no 200 līdz 500 latiem. Par pētījuma metodi tikai izmantotas divas aptaujas - Apmierinātības ar dzīvi aptauja (The Satisfaction with Life Scale, Ed.Diener,1985, izmantojusi I.Mizāne maģistra darbā) un Spilbergera trauksmes aptauja (State-Trait Anxiety Inventory: STAI. From Y-1,Y-2 Spilberger et al.,1983, adaptējusi Škuškovnika,2003). No pētījumā iegūtajiem datiem tika secināts, ka šobrīd Latvijas studentam pašas par sevi partnerattiecības nekalpo par apmierinātības ar dzīvi, trauksmes un tās izpausmju veicinātāju vai pretēji – mazinātāju. Starp studentu, kuram ir partnerattiecības, trauksmi, tās izpausmēm un apmierinātību ar dzīvi nav atšķirības no studenta, kuram nav partnerattiecību, trauksmes, tās izpausmēm un apmierinātību ar dzīvi. Tāpat ne viena no šiem studentiem apmierinātību ar dzīvi neietekmē trauksme un tās izpausmes. Pētījuma rezultāti un secinājumi var tikt ņemti par pamatu tālākiem pētījumiem psiholoģijā Latvijā. Atslēgas vārdi: students, apmierinātība ar dzīvi, trauksme, partnerattiecībasen_US
dc.description.abstractObjects of essay are:1) Student, who is studyng and can afford to give much time for studies, is satisfacted with his life, has or and how has trait anxiety and state anxiety react’s in dangerous situations; does student, who probable has less time for studies, because he has he’s partner by he’s side, with who he must to consider with and to give up he’s time for her, is happy, has and how has trait anxiety and state anxiety react’s in dangerous situations:2) Does exist disparity between these both student groups in having satisfaction in life, trait anxiety as a constant trait of personality and state anxiety, which is expresing in dangerous situations:3)Does between these research componets exist connection in one or other student group, accordingly students with or without relationships. Representative sample are 60 students from 20 thur 25 years old – there are 30 students ( 15 men and 15 women) to every group (2). One group has students, who have relationships at least 6 months and income from 200 thur 500 lats every month. But other group has students, who have not relationships at least 6 months and income from 200 thur 500 lats every month. Methods of essay are Satifaction with Life Scale (The Satisfaction with Life Scale, Ed.Diener,1985, from I.Mizāne master’s job) and State-Trait Anxiety Inventory: STAI (State-Trait Anxiety Inventory: STAI. From Y-1,Y-2 Spilberger et al.,1983, Škuškovnika potted,2003). Datas of essay shows that relationships not advance satisfaction with life and state anxiety, and trait anxiety, but not downplay these to. Satisfaction with life, trait anxiety and state anxiety of students with relationships are not diferent fom satisfaction with life, trait anxiety and state anxiety of students without relationships. And trait anxiety ant state anxiety not manipulate with satisfaction with life in both groups of students. Results and conclusions of essay can be used in distal researches. Key words: student, satisfaction with life, state – trait anxiety, relationshipen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleApmierinātība ar dzīvi un trauksme studentiem ar vai bez partnerattiecībām.en_US
dc.title.alternativeSatisfaction with life and anxiety of students with and without partner relationshipen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record