Runātprasmes pilnveide latviešu valodas kā otrās valodas stundās
Author
Beikmane, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Skolēnu runātprasmes pilnveide otrās valodas stundās” mērķis ir izpētīt dažādus runas uzdevumu veidus, kas izmantojami latviešu valodas kā otrās valodas stundās un veicina skolēnu runas prasmes pilnveidošanu.
Darbā ir analizēta teorētiskā literatūra par pieejām otrās valodas un svešvalodas mācīšanā, apskatītas prasības, kas runas prasmei izvirzītas mācību priekšmeta standartā, sniegti to kritēriji, ko runas prasmes vērtēšanai izstrādājusi LR IzM katrā pamatizglītības posma noslēgumā.
Diplomdarbā apkopoti dažādi runas uzdevumu veidi, iedalot tos šādās grupās:
1. Dialogs.
2. Lomu spēles.
3. Situatīvie uzdevumi.
4. Cilvēka pašizteiksme.
5. Diskusija.
6. Monologs.
7. Projekts. “Improving Speaking Skills in Second Language Classes” is to find out and study different types of speaking tasks and exercises used in Latvian as a second language classes in order to improve student’s Latvian language knowledge and speaking skills. The paper contains analyses of theoretical literature on the topic – different approaches in teaching second and foreign language; requirements postulated for speaking skills at the Standard of the subject “Latvian language”; criteria for evaluating speaking skills at the end of each step of Basic education worked out by Ministry of Education and Science. There are given summary of different types of speaking tasks which are divided in several groups:
1. Dialogue.
2. Role plays.
3. Situative tasks.
4. Self expression.
5. Monologue.