Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorAntone, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:06Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10115en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10831
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir rotaļa kā uzvedības noteikumu apguves veicinātāja vecākā pirmsskolas vecumā. PĒTĪJUMA AKTUALITĀTE: Pirmsskolas izglītības iestādē norit radošas, atvērtas, vadošas un darboties gribošas personības veidošanās process jau pirmsskolas vecumā, saglabājot katra bērna individualitāti. Jo ikviens no mums ir citāds, rūpīgi meistarots, apveltīts ar vienreizējām spējām. Lai šis process sekmīgi varētu noritēt, bērniem jau ģimenē un vēlāk pirmsskolas izglītības iestādē ir jāturas pie noteikumiem, kas vēlāk palīdz sekmīgi uzsākt skolas gaitas. Obligāta 5 - 6 gadus vecu bērnu sagatavošana skolai nozīmē visu šī vecuma bērnu iesaisti pirmsskolas izglītošanā, kas akceptē izzinošas darbības attīstību, kā arī personības emociju un gribas sfēras attīstību aktīvajā darbībā, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem, ievērojot pirmsskolnieka individuālās un vecuma īpatnības, bērna "Es" koncepcijas attīstības nosacījumus, kas paredz bērna iesaisti skolas atmosfērā un skolas noteikumos. PĒTĪJUMA MĒRĶIS: Izpētīt bērnu uzvedības noteikumu apguves attīstību rotaļu procesā vecākajā pirmsskolas vecumā. PĒTĪŠANAS METODES: 1.Zinātniskās literatūras analīze. 2.Pedagoģiskais novērojums. 3.Intervija. 4.Attīstošās rotaļas. 5.Datu apstrādes metodes. Pēc bērnu noteikumu apguves līmeņa izpētes pirms un pēc attīstošajām rotaļām tiek secināts, ka rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē veicina uzvedības noteikumu apguvi, ja tiek izprasti bērnu motīvi, vajadzības, kas saistītas ar vecumposmu, temperamenta izpausmes formas, intereses un tiek individualizēti bērnu aktivitātes līmeņi, spējas. Darba autore ieteiktu ikdienas pedagoģiskajā praksē likt akcentu uz uzvedības noteikumu apguvi, jo pateicoties tam bērniem daudz vieglāk norit socializēšanās process skolā, kā arī skolas uzvedības noteikumu uztveres un apguves process. Pirmsskolas izglītības iestādei ir jāvērš lielāka uzmanība uz sociālo iemaņu apgūšanu.en_US
dc.description.abstractThe theme of the thesis is game as a promoter of the rules of behaviour in late pre-school age. THE TOPICALITY OF THE THEME: The development of creative, open-minded, leading and active personality is taking place in the pre-school. The individuality of each child is supported, as everyone of us is different, provided with unique abilities. In order to make this development successful, the children first in their families and then in the pre-school have to follow definite rules, which helps them to adapt when starting to go to school. The compulsory 5 to 6 years old kids preparation for school means education that provides the development of willingness to learn and emotions of a personality through activities; relationship with the children of the same age and adults, while taking into account the individual specialities and pecularities of the age group of a first-grader; the development of the concept of I, that includes the involvement of a child in the atmosphere of school and the rules of the school. THE AIM OF THE RESEARCH: To research the development of the rules of behaviour in the process of games in late pre-school age. THE METHODS OF THE RESEARCH: 1.The analysis of scientific literature. 2.Pedagogical observation. 3.Interview. 4.Developmental games. 5.Methods of the analysis of data. After the analysis of the level of the knowledge of rules before and after the developmental games, it can be concluded that games in pre-school promote the acquisition of the rules of behaviour, if the motives, the needs that concern the age group, the pecularities of temperament are understood and the levels of children ability are individualized. The author of the thesis would advise to emphasize the acquisition of the rules of development in the pedagogical practice, as it would help children to socialize in the school and to acquire the rules of behaviour. Pre-school should pay more attention to the acquisition of social skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRotaļa kā uzvedības noteikumu apguves veicinātāja vecākā pirmsskolas vecuma bērniemen_US
dc.title.alternativeGame as a promoter of the rules of behaviour inlate pre-school ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record