Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorKrēsliņa, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:08Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10387en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10842
dc.description.abstractVārdu krājuma apgūšanai ir izšķiroša nozīme akadēmisko zinību apgūšanā. Skolēniem nepieciešams bagātīgs vārdu krājums ne tikai , lai varētu saprast un rīkoties ikdienas situācijās, bet arī būt veiksmīgam zinību apguvē mācību priekšmetu stundās un standartizētos testos. Lai gan skolotāji apzinās skolēnu vārdu krājuma būtiskumu tomēr viņi izvēlas tradicionālas mācību metodes – skolēni mācās individuāli, grupās vai pa pāriem, uz skolēnu sacensību orientētā stundas organizācijā. Diplomdarba autors piedāvā angļu valodas stundās īstenot kooperatīvās mācīšanās metodi STAD – Skolēnu Grupas Sasniegumu Dalīšana. Darba autors uzskata, ka STAD aktivitātes var elastīgi pielāgot skolēna mācību grāmatu uzdevumiem. Galvenais uzsvars tiek likts uz skolēnu mācīšanās prasmju attīstību organizējot mācību darbu tā, lai skolēnu varētu izmantot mācīšanos pa pāriem vai visi kopā. Otras aspekts, kam tiek piegriezta vērība ir motivācija. Autors ir pārliecināts ka skolēni ir motivēti, ja var uzlabot sekmes un saņemt labas atzīmes. Autora pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, kas norisinājās Rīgas Teikas vidusskolas starp 7. klases skolēniem. Dati tika apkopoti izmantojos skolēnu pārbaudes darba rezultātus un novērojumus angļu valodas stundās. Papildus darba autors nolēma uzzināt skolēnu domas par kooperatīvās mācīšanās metodes ieviešanu stundā. STAD metode tika ieviesta angļu valodas stundās 2. nedēļu laikā. Pētījuma autors izmantoja sekojošu shēmu: tēmas apgūšana - grupu darbs – individuāla testēšana – grupas vērtējums – atzinības izteikšana grupai. Vārdu krājuma apguve norisinājās 3 etapos: vispirms, vārda ievērošana, tad vārda atpazīšana un visbeidzot, vārda lietošana. Tika sagaidīti labāki rezultāti mācībās kā arī sociālajā attīstībā un valodas apguves ieinteresētībā. Pētījuma rezultāti apstiprināja autora cerības, ka STAD metode var tikt pielietota mācot angļu valodas vārdu krājumu, jo tā veido pozitīvu savstarpējo atkarību tāpēc, ka, lai iegūtu atzinību un uzlabotu savu atzīmi, ir nepieciešama katra grupas dalībnieka dalība; kā arī novērojama individuāla atbildība, jo katram studentam ir jāizpilda tests individuāli lai iegūtu atzīmi. Sociālās prasmes un aci pret aci savstarpējā mijiedarbība ir novērojama grupu darbā. Visbeidzot, STAD metode pierādīja savu efektivitāti, jo kopumā tā pozitīvi ietekmēja skolēnu attieksmi pret mācību procesu, kā arī izveidoja savstarpēji draudzīgas attiecības un paaugstināja motivāciju mācītiesen_US
dc.description.abstractVocabulary acquisition is crucial to academic development. Students need to have a rich vocabulary, not only to understand and be able to function in everyday situations, but also to succeed academically in content area classes and standardized tests. Although, teachers recognize the importance of developing their students vocabulary they tend to choose the traditional vocabulary teaching strategies – students work individually, in groups or pairs in a competitive classroom setting. The author of Diploma Paper offers to implement cooperative learning strategy Student Teams Achievements Divisions into English language lessons. The author claims that STAD activities can be flexibly adapted to student work book exercises. The main focus is placed in developing students’ learning abilities by setting cooperative classroom where students have to use either peer tutoring techniques or work together. Another factor considered is students’ motivation. The author believes that students are motivated when they can achieve and receive good marks for their work. The research method the author used was the case study carried out in Riga Teika Secondary School in Form 7. The data was collected using students’ achievement tests and observations of students during vocabulary activities. In addition, researcher decided to gather students’ feedback on cooperative lessons. STAD strategy was implemented into English language lessons during 2 weeks. Researcher used the following structure: teach topic – team study – individual tests – team score – team recognition. Vocabulary learning consisted of three stages: first, noticing the word, then recognizing the word and finally, being able to produce it. Students’ achievement was expected in academic performance as well as into social development, and interest in language learning. The results of the research proved the author’s expectations that the STAD activities can be used successively in vocabulary development. as it provides positive interdependence because the team needs every member to achieve in order to obtain the group reward and improve their grade; there is individual accountability because each student must take the quiz on his or her own and earn a grade. Social skills and face-to-face interactions are very evident in the team study. Finally, the STAD strategy proved effective as it generally positively influenced students’ attitude towards learning process as well as formed interpersonal relationships and raised their motivation to learnen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKooperatīvā mācīšanās metode - skolēnu grupu sasniegumu dalīšana (STAD)- angļu valodas vārdu krājuma apguvei 7.klases skolēniemen_US
dc.title.alternativeCooperative Learning Strategy - Student Teams Achievement Divisions (STAD) in Teaching English Vocabulary to Students of Form 7en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record