Mācību tēmas "Filcēšana" apguve mājturībā un tehnoloģijās
Author
Ziemele, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Mācību tēmas „Filcēšana” apguve mājturībā un tehnoloģijās”.
Darba mērķis ir „Izpētīt mācību tēmas „Filcēšana” apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās.
Diplomdarbs sastāv no 4 daļām.
1.nodaļā izpētīti mācību satura elementi.
2.nodaļā iekļauts mācību tēmas „Filcēšana” saturs: filcēšanas vēsture, filcēšanai nepieciešamie materiāli un darbarīki un filcēšanas tehnikas, somas velšanas un apdares materiāli.
3.nodaļā atspoguļota normatīvo dokumentu analīze, reālās situācijas izpēte Rīgas skolās un rezultātu apkopojums, autores izveidots tematiskais plāns tēmai „Filcēšana” 7. klasei, 14 mācību stundām, mācību uzdevumi.
4.nodaļā analizēti tematiskā plāna aprobācijas rezultāti.
Pielikumā ir redzami vēsturiski filca izstrādājumi, šķiedras filcēšanai, bumbiņu, rullīšu, un plakanu priekšmetu paraugi un izgatavošanas tehnikas, aprobācijas norises gaita un rezultāti.
Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, filcēšana, mācību saturs. The theme of the diploma paper: “Acquisition of Learning Topic “Felt” in Handcraft Lessons”
The aim of the research: to investigate the possibilities of acquisition learning topic “Felt” in Handcraft.
The diploma paper consists of 4 chapters:
Chapter 1 has investigated the elements of learning content.
Chapter 2 has included learning themes “Felt” content: the history of felt, necessary materials and tools, techniques of felt, a bag felting and design materials.
Chapter 3 reflects the amylases of documentation, investigation of real situation in the schools of Riga and summary results, the author’s has created the plan for topic “Felt” form 7 (14 lessons), school tasks.
Chapter 4 has analyzed the approbation results of learning plan.
Additional materials include historical felt items, fibres for felting, balls, rolls and flat items patterns and creating techniques, approbation process and results.
Key words: Handcraft, felt, learning content.