Dekora izstrāde tekstilmozaīkas sintēzes tehnikā mājturības un tehnoloģijas stundās 9. klasē
Author
Sarkanbikse, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Dekora izstrāde tekstilmozaīkas sintēzes tehnikā mājturības un tehnoloģijas stundās 9. klasē’’ sastāv no ievada, četrām daļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem.
Ievadā aprakstīta tēmas aktualitāte, ievērojamu pedagogu un psihologu skatījums uz pētāmo problēmu, norādīts arī diplomdarba mērķis, veicamie uzdevumi, izmantotās pētīšanas metodes un pētījuma bāze.
Diplomdarba pirmajā daļā izpētīta tekstilmozaīkas attīstība vēsturiskajā aspektā un tās ietekme uz skolēnu radošo spēju attīstību.
Otrajā daļā atklāta radošo jēdzienu būtība, radošas personības veidošanās un radošo spēju attīstības sekmēšana mācību procesā.
Trešajā daļā veikta pusaudžu personības attīstības izpēte, mācību normatīvo dokumentu analīze un pielietojamo mācību principu un mācību metožu izmantošana mājturības un tehnoloģiju stundās, mācību uzskates līdzekļu izvēle, radošo uzdevumu vērtēšanas specifika un stundu tematiskā plāna izstrāde.
Ceturtajā daļā aplūkota skolēnu praktiskās darbības gaitas analīze, skolēnu datu izpēte ar anketēšanas un pārrunu metodēm, rezultātu apkopošana, secinājumi un ieteikumi.
Darba nobeigumā ir secinājumi un izveidoti ieteikumi turpmākai mācību tēmas pilnveidei.
Atslēgvārdi: mājturība un tehnoloģija, radošums, tekstilmozaīkas sintēze, dekors. The graduation thesis "Creation of a Decor in Patchwork Synthesis Techniques in Housekeeping and Technology Classes for Grade 9" consists of the introduction, four chapters, conclusions, the list of sources used and appendices.
The introduction offers a description of the topicality of the chosen theme, as well as the views of distinguished pedagogues and psychologists on the theme. Likewise, the objectives of the thesis, the tasks, the methodology used for research and the basis of research are stated.
Chapter 1 contains a study of patchwork techniques from the historic perspective and looks at the influence that these techniques have on the formation of a creative personality and the promotion of creativity of schoolchildren.
The essence of creative ideas, the formation of a creative personality and the promotion of creativity in the study process are revealed in Chapter 2.
Chapter 3 presents research and analyses in the following relevant areas: the development of the teenager personality, the regulations that are in force in the field of education, the teaching principles and methodology to be applied in classes of housekeeping and technology, the choice of tutorial materials, the methods used to evaluate creative tasks and the drawing up of thematic plans for classes.
Chapter 4 contains the analysis of the practical work carried out by schoolchildren and research in respect of data on schoolchildren obtained by means of a survey and direct talks, as well as a summary of results, conclusions and proposals.
Finally, the conclusions and proposals for further improvements in the given study theme are presented.
Key words: housekeeping and technology, creativity, patchwork synthesis, decor.