Skolotājas Gitas Briediņas dzīvesdarbība
Author
Krūmiņš, Zigmārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Skolotājas Gitas Briediņas (1925 – 2008) dzīvesdarbība Alūksnes novada izglītībai un kultūrai” mērķis ir izpētīt skolotājas Gitas Briediņas (1925 – 2008) dzīvesdarbību, vērtējot viņas ieguldījumu pedagoģijas, kultūrizglītības attīstībā un folkloras saglabāšanā Alūksnes novadā.
Pētījumā izmantotas šādas pētnieciskās metodes: literatūras un avotu analīze; dokumentu analīze; aptaujas un to analīze; intervijas un to analīze; muzeju materiālu apkopojums; Gitas Briediņas un viņas laikabiedru atmiņu stāstījumu apkopojums; fotodokumentālo liecību un citu dokumentu izpēte.
Darbs sastāv no ievada, divām daļām, astoņām apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta, 30 pielikumiem.
Pirmajā nodaļā izzināta Gitas Briediņas biogrāfija un viņas pedagoģiskā darbība. Otrajā nodaļā izpētīta Gitas Briediņas kā folkloras vācējas un kultūrizglītības virzītājas darbība Alūksnes novadā.
Viss izcilās skolotājas Gitas Briediņas mūžs bija kalpošana ģimenei, līdzcilvēkiem, mūzikai, folkloras un kultūrizglītības saglabāšanai un jaunās paaudzes skološanai.
Kopējais darba apjoms ir 94 lapaspuses. Literatūras sarakstu veido 43 vienības.
Atslēgvārdi: personība, dzīvesdarbība, kultūras un izglītības attīstība, pedagoģiskais un kultūras mantojums. The aim of the bachelor`s work „Teacher Gita Briediņa (1925 – 2008) and her investment in the development of education and culture in Alūksne region” is to investigate the lifestory of a very well – known teacher Gita Briediņa and her investment in the development of education, culture and folklore in Alūksne region.
The author has used different methods of investigation – he has analysed different pedagogical theories, literature and documents, he has organised several questionnaires and interviews. A wide material given by different museums and teachers` memories are used to illustrate the role of Gita Briediņa in the development of education and culture in Alūksne region.
There are introduction and 2 parts with 8 branches. The author has made several conclusions, he has added the list of used literature and sources and 30 supplements.
In the first part the author has described techer`s lifestory and her pedagogical and cultural heritage. The second part describes different activities done by Gita Briediņa and her role in collecting of folklore, opening the local museum, organising choirs and folk groups in Alūksne region.
The bachelor`s work consists of 94 pages, the author has used 43 sources of literature.
Key words: personality, investment, the development of culture and education, pedagogical and cultural heritage.