Show simple item record

dc.contributor.advisorĶenga, Ottoen_US
dc.contributor.authorAkmene, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:12Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:12Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10806en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10864
dc.description.abstractAutore diplomdarbā izvērtē jautājumu, vai un kā Imantas vidusskolas 10. klašu skolēnu iegūtos rezultātus ietekmēja Ārzemju mākslas muzeja Senās Ēģiptes nodaļas apmeklējums. Lai vidusskolēnus sagatavotu muzeja apmeklējumam, pirmajā nodaļā tiek sniegts koncentrēts vēsturisks izklāsts par Seno Ēģipti vienas stundas ietvaros skolā. Pirmajā nodaļā, tiek apskatīts Senās Ēģiptes laika posms no 4. gt.p.m.ē. – 332. g.p.m.ē. Nodaļā tiek stāstīts par Senās Ēģiptes ģeogrāfisko stāvokli, valsts izveidošanos un valstisko iekārtu. Hronoloģiskā kārtībā tiek runāts par galvenajiem attīstības posmiem : Agro valsti, Vidējo valsti, Jauno valsti, kā arī šajos laika posmos galvenajām valdošām dinastijām un to valdniekiem faraoniem. Tiek noskaidroti mītiski reliģiskie priekšstati par pasaules esības rašanos, tam atbilstošo mirušo kultu, tajā skaitā mumificēšanu kā mūžīgās dzīvības došanu valdnieka dvēselei. Tālāk autore pievēršas noteicošajiem Senās Ēģiptes mākslas formu faktoriem un izteiksmes veidiem arhitektūrā un celtniecībā piramīdās un klinšu kapenēs, tempļos. Seko stāstījums par kanoniem, kas jāievēro skulptūrās un ciļņos, nosaucot pazīstamākos no tiem. Uzmanība pievērsta rakstu mākslai un hieroglifiem, senāko tekstu atradējiem un atšifrētājiem. Autore piemin Latvijas ēģiptologu ieguldījuma nozīmīgumu Senās Ēģiptes kultūras vēstures izpētē mūsdienās, kuri sākot ar 2000. gadu ir piedalījušies Ārzemju mākslas muzeja Senās Ēģiptes nodaļas eksponātu izpētē un tagad dodas regulārās ekspedīcijās uz Ēģipti, lai ar mūsdienīgām tehnoloģijām, kopā ar citu pasaules valstu arheologiem palīdzētu pētīt Senās Ēģiptes vēsturi. Tādēļ darbā tiek uzsvērts jautājums par iespējamo jauniešu profesionālo izvēli nākotnē. Otrajā nodaļā, pēc vēstures faktu izklāsta skolēniem skolā klasēs, autore stāsta par mācību procesa pedagoģisko pamatojumu iekļaujot tajā mērķu, uzdevumu, vecumposmu specifiku, metožu, principu un rezultātu pamatojumu. Darba nobeigumā autore analizē rezultātus un izdara secinājumus, kuros atzīta Ārzemju mākslas muzeja apmeklējuma izglītojošā ietekme un nozīme. Atslēgas vārdi : Ārzemju mākslas muzejs, Senā Ēģipte.en_US
dc.description.abstractThe author of the present paper analyses if and how the results of the 10 – th grade students of Imanta Secondary School were influenced by the visit to the Department of Ancient Egypt of Foreign Art Museum. To prepare Students for visiting the museum interpretation of concise history of Ancient Egypt was provided during one lesson in the school. The first chapter discusses the development of Ancient Egypt from 4000 B.C. till 322 B.C. Geographical situation of Ancient Egypt, the formation of the country and the system of the country are described. The author provides with information chronologically about the main stages of development, the Early stage, the Middle stage and the New stage of the country. The author also gives an insight into the leading dynasties and rulers of that time. The chapter introduces with mythical religions ideas about world formation, the cult of the death, as well as tells about the mummification as eternal life for the ruler after death. Then, the author turns to the most important Ancient Egypt art form factors and ways of expression. The describes factors that should be taken into consideration in architecture and construction of pyramids, buriel – grounds and temples. Also, the most famous artists in sculpture and painting of that time are mentioned. The paper lists the most significant canons that should be observed in producing sculptures and plafonds. Linewise, the author pays attention to the art of writing and hieroglyphs, as well as to the discoverers of early texts and its decoders. The author mentions the importance of Latvia’s Egyptologists contribution in the research of Ancient Egypt culture. Since 2000 they have taken part in analysis of exhibits of Department of Ancient Egypt of Foreign Art Museum. Now, they are regular participants of expeditions to Egypt where together with other countries experts they study the history of Ancient Egypt. The study is done with the help of modern technologies. The question about the students’ future professional choice is stressed in the paper, too. After theoretical description of historical facts to students in the class, the second chapter is devoted to practical tasks. The second chapter includes substantion of the aims and enabling objectives put forward, specifics of certain age group, as well as methods used and results obtained. In the conclusion the author analyses the results and concludes the educational importance and influence of the visit to Foreign Art Museum. Keywords: Ancient Egypt of Foreign Art Museum.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleĀrzemju mākslas muzeja apmeklējums kā metode Senās Ēģiptes kultūras vēstures apguvē vidusskolu 10. klasēsen_US
dc.title.alternativeVisit to the Ancient Egypt of Foreign Art Museum of the 10-th grade students.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record