Daudzveidīgas mācību metodes – skolēnu izziņas intereses veicinātājas biznesa ekonomisko pamatu stundās 10. klasē
Author
Kononova, Valda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Lai mācību procesā veicinātu izziņas interesi, jāizmanto dažādas mācību metodes, kas atbilst skolēnu īpatnībām, vecumam, mācību saturam.
Bakalaura darba mērķis - izzināt izziņas intereses sekmēšanas iespējas ar daudzveidīgām mācību metodēm biznesa ekonomisko pamatu apguvē 10. klasē
Hipotēze- ja stundās tiks izmantotas tādas daudzveidīgas mācību metodes kā sistemātisks izklāsts, pārrunu metode, uzskates metode, grupu darbs, diskusija un lietišķā spēle, tiks sekmēta skolēnu izziņas interese.
Pētījumā analizēta izziņas intereses būtība un tās veidošanās priekšnosacījumi, mācību metodes raksturojums un klasifikācija, mācību metožu pedagoģiski psiholoģiskais aspekts, izziņas interesi veicinošas mācību metodes un mācību stundās gūtie rezultāti.
Pētījuma bāze - Valkas ģimnāzijas 10.klases 16 skolēni.
Pētījuma rezultāti pierāda, ka stundās izmantojot sistemātisko izklāstu, uzskates metodi, pārrunu metodi, grupu darbu, diskusiju un lietišķo spēli , skolēnos veidojas izziņas interese. Par to liecina skolēnu emocionālās izpausmes, jautājumi, uzmanības brīvprātīga koncentrēšana un gatavība darboties.
Atslēgvārdi:
Interese, izziņas interese, mācību metodes, interaktīvās mācību metodes, biznesa ekonomiskie pamati. To foster cognitive interest in the study process, a great variety of teaching methods must be used related to pupils` needs,age and the content of the subject.
The objective of the Bachelor`s work is to study the possibilities how to promote cognitive interest using a variety of teaching methods in grade 10, in business basics.
Hypothesis- if the teacher uses a variety of teaching methods , such as a system in his teaching, debates, visual aids, group work, discussion and role play, cognitive interest is fostered.
The research deals with the analysis of the essence of cognitive interest and preconditions for formation of cognitive interest, charaterization and classification of teaching methods, pedagogically psychological aspect of teaching methods, teaching methods promoting cognitive interest and the results achieved in the lessons.
Research base – Valka Gymnasium grade 10 ( 16 pupils) .
The results of the research prove that if teachers use a system in teaching, visual aids, debate, group work, discussion and role plays, pupils` cognitive interest is fostered. Pupils` emotional attitude, their questions, voluntary concentration of attention and eagerness to learn is the evidence.
Key words:
Interest, cognitive interest, teaching methods, interactive teaching methods, business basics.