Bērna attīstība un darbaudzināšana pirmsskolas vecumā
View/ Open
Author
Bergmane, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Pētniecības darba tēma: Bērna attīstība un darbaudzināšana pirmsskolas vecumā.
Pētniecības darba autore: Ingrīda Bergmane.
Pētniecības darba zinātniskā vadītāja: Mag. paed. Ērika Vugule.
Pētniecības darba apjoms: 80 lpp., 38 bibliogrāfiskie izdevumi, 14 informatīvie avoti,
2 tabulas, 4 pielikumi, 14 grafiki.
Zinātniski pētnieciskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pirmsskolas pedagoģijas apakšnozarē, izmantojot teorijas un praktiskā darba apkopojumu.
Pētniecības darbs sastāv no: 4 nodaļām, 16 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem izmantotās literatūras un avotu saraksta, un pielikuma.
Pētījuma objekts: Pirmsskolas pedagoģiskais process.
Pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde, 40 respondenti (bērnu vecāki) un 20 bērnu darbības izpēte.
Pētījuma mērķis: Pētīt pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības un darbaudzināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē un mājās.
Atslēgas vārdi: Pirmsskolas vecuma bērns, psiholoģiskā attīstība, darbaudzināšana, temperaments, psihosociālā attīstība, pedagoģija, psiholoģija, pedagogs, rotaļa u.c.
Pētnieciskā darba teorētiskajā daļā autore pēta informāciju par pirmsskolas vecuma bērnu atīstības procesiem un posmiem, kā arī informāciju par darbaudzināšanu, tās principiem un nozīmi bērna attīstībā.
Pētniecības darba praktiskajā daļā autore apkopo, analizē un izdara secinājumus par pētījumā iegūtajiem rezultātiem, izmantojot kvantitatīvo pētījuma metodi: anketēšanu un bērnu darba novērtēšanu.
Secinājumi: Pirmsskolas vecuma bērna attīstībā ir liela nozīme darbaudzināšanas procesiem pirmsskolas izglītības iestādē un mājās. Research work theme: Children development and work upbringing in pre – school age.
Research work author: Ingrīda Bergmane.
Research work scientific chair: Mag. Paed. Ērika Vugule.
Research work volume: 80 pages, 38 lending library issues, 14 informative sources, 2 tables, 4 supplements, 14 graphic.
Scientific research work is worked out in pedagogy field, pre-school pedagogy sub sector, using theories and practical work summary.
Research work consists of: 4 sections, 16 sub sections, conclusions, references used literature and source list, and supplement.
Research object: Pre – school pedagogic process.
Research base: Pre – school education institution, 40 parents and 20 children’s action investigation.
Research target: Research pre – school age children development special characters and work upbringing chances pre – school in education institution and in home.
Research tasks:
1.Summary and analyzed informative material about pre –school age children development process and work upbringing in pre-school age.
2.Summary and research available pedagogical and psychological literature about pre – school age children development process, work upbringing and it meaning in children development.
3.Make inquiry form.
4.Perform parent inquiry, to get research necessary fact materials ant to let know, how made upbringing and education work at home is.
5.Summary and analyzed research results.
6.Make conclusions about findings in research results.
7.Give references about children development promotion and work upbringing.
Key words: Pre – school children, psychological development, work upbringing, temperament, psychosocial development, pedagogy, psychology, teacher, game e.t.c.
Research work theoretical part author is searching information about pre – school children development processes and levels, and information about work upbringing, principles and meaning in children development. Research work practical part author summary, analyses and make conclusions about results in research, using quantitative researching method: survey.
Conclusions: Pre – school age children development has big meaning in work upbringing process in pre – school education institution and at home.
SAĪSINĀJUMU SARAKSTS