• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas attīstības vecināšana 4-5 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-10958-Urlovska_Iveta.pdf (405.6Kb)
Author
Urlovska, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baumane, Anna
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Zinātniskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pirmsskolas pedagoģijas apakšnozarē, izmantojot pedagoģijas teorijas un praktisko pieredzi pedagoģijā. Pētījuma objekts: Pirmsskolas vecuma bērnu valodas veicināšana. Pētījuma priekšmets: 4- 5 gadus vecu bērnu valodas attīstības veicināšana. Diplomdarba teorētiskajā daļā autore ir pētījusi jautājumu par valodas attīstības veicināšanu 4- 5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Valoda ir svarīgākais cilvēka sazināšanas līdzeklis un aktuāli ir kā mēs to ikdienā veidojam savā runā. Darba mērķis: Izpētīt un attīstīt 4- 5 gadu vecu bērnu valodu. Uzdevumi: 1.Apzināt un analizēt literatūru par valodas attīstību, korekciju un pilnveidošanu. 2.Noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības vecumposmu iezīmes. 3.Veikt pētījumu par valodas attīstības pilnveidošanu 4- 5 gadus veciem bērniem. Hipotēze: Strādājot pēc diplomdarba autores izveidotas runas apmācības sistēmas, bērnu valoda veidojas skaidrāka, bagātinās vārdu krājums un domu izteiksme. Runa bērnam sāk attīstīties viņa piedzimšanu, tāpēc liela uzmanība pievēršama valodas attīstībai pirmsskolas vecumā. Praktiskajā daļā bērnu runa tika attīstīta un pilnveidota gan skaņu pareizas izrunas, gan fonemātiskās uztveres, gan leksiski gramatisko formu jomā.
 
Scientic work made in pedagogic field pre- school pedagogic sub- field, using pedagogic theories and practical experience in pedagogy. Research object: Pre- school age children language promotion 4- 5 years old in pre- school children. Research subject: language development promotion. Diploma work theoretical part author has been researched question about language development promotion 4- 5 years old in pre- school children institution. Language is important humans communication device, and important is that we are creating it every day in our language. Work target: Research and develop 4-5 years old children language. Tasks: 1.To study and analyzed literature about language development, correction and perfection. 2.To let know pre- school age children language development age level traits. 3.To make research language development perfection 4- 5 years old children. Hypothesis: Working by diploma work author formed speech instruction system, children language is getting more cleary, richer work ammount and think expressions. Children speech is making developed with his born, thats why big attention is converted language development in pre- school age. Pratcical part children speech was developed and perfected with sound correct accent, and with fonetical perception, and with lecsical grammar form field.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10889
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV