• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tēlotājdarbības nozīme 2-3 gadus vecu bērnu sensomotorās attīstības sekmēšanā

Thumbnail
View/Open
299-10963-Baturova.pdf (1.447Mb)
Author
Baturova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba temats: Tēlotājdarbības nozīme 2-3 gadus vecu bērnu sensomotorās attīstības sekmēšanā . Darba autore: Tatjana Baturova Darba vadītāja: Mag.paed., Ē. Vugule. Darba apjoms: 78 lappuses, 31 bibliogrāfiskās vienības, 31 zīmējums, 10 tabulas, 5 pielikumi . Pētījuma mērķis: Pētīt un analizēt 2-3 gadus vecu bērnu sensomotorās attīstības sekmēšanas iespējas tēlotājdarbībā. Darba teorētiskajā daļā tika apkopotas un analizētas dažādu autoru teorētiskās atziņas par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensomotorās attīstības sekmēšanas iespējām. Darba praktiskajā daļā tika pētīts 2-3 gadus vecu bērnu sensomotorās attīstības līmenis tēlotājnodarbībās un tā pilnveides iespējas izmantojot mācību programmu sensomotoro spēju attīstīšanai zīmēšanā, veidošanā un aplicēšanā. Pētījuma gaitā tika pilnībā apstiprināta izvirzītā hipotēze, ka bērna sensomotorā attīstība tiks veicināta, ja: ikviena bērna sensomotorā attīstība tiks diagnosticēta un pēc rezultātu analīzes tiks veikta individuālu uzdevumu izstrāde, nodrošinot sensomotorā procesa dinamiku.
 
ANOTATION The bachelor work “The furtherance of senior preschoolers’ sensory-motor development’’. The work’s author: Tatjana Baturova The work’s academic superior: Mag.paed., Ē. Vugule. The work’s size: 78 pages, 31 publication titles, 31 charts, 10 diagrams, 5 supplements. The study target: to study and analyze the possibility of the furtherance of junior preschoolers’ sensory-motor development. The study goal: This work consists of 3 parts: The theoretical part – the summary and analysis of many authors’ theoretical thoughts concerning the possibility of the furtherance of junior preschoolers’ sensory-motor development. The essence of the sensory-motor development has been described and insight into development of this idea from the historical point of view has been given. The practical part – basing on the experience of the pedagogical work the current situation in the sensory-motor development has been described as well as the possibility of its perfection for junior preschoolers. The experimental part - the level of the sensory-motor development of junior preschoolers has been studied and teachers’ points of view about the possibility of sensory-motor development of junior preschoolers have been also found out. All the obtained data have been analyzed and expounded. During the study the advanced hypothesis has been completely confirmed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10893
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV