Sižeta lomu rotaļa kā līdzeklis 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar pieaugušo profesiju

View/ Open
Author
Taratuščenko, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums:
Sižeta lomu rotaļa kā līdzeklis 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar pieaugušo profesijām
Darba autors: Jeļena Taratuščenko
Darba zinātniskais vadītājs: Mag.paed. Ērika Vugule .
Darba apjoms: 60 lpp., 25 bibliogrāfiskie nosaukumi, 6 pielikumi.
Zinātniskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pedagoģijas teorijas un vēstures apakšnozarē. Darbs izstrādāts ar mērķi pētit sižeta lomu rotaļu nozīmi uz 5 -6 gadus vecu bērnu priekšstatu veidošanās procesā par pieaugušo profesijām.
pētit pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatus par pieaugušo profesijām.
1.Teorētiskā daļa ietver psiholoģijas un pedagoģijas literatūras analizēšanu, par sekojošiem jautājumiem:
-par sižeta lomu rotaļas būtību un īpatnībām;
-par sižeta lomu rotaļas sociālo dabu profesiju attēlošanā;
-par 5-6 gadus vecu bērnu psiho-fizioloģiskajām īpatnībām;
-par pieaugušo lomu sižeta lomu rotaļu īstenošanā.
2.Praktiskā daļā tiek atspoguļoti pedagoģiskās novērošanas un anketēšanas rezultāti.
Pētījumā atspoguļots, kā var veiksmīgāk iepazīstināt bērnus ar pieaugušo darbu dažādās profesijās. Pielietojot pedagoģiskajā audzināšanā sižeta lomu rotaļas, pedagogs rada apstākļus, lai paplašinātu rotaļas sižetisko saturu.
Tiek piedāvāts metodiskais materiāls, kas ļauj, novērojot bērnu darbību sižeta lomu rotaļās, noteikt bērnu zināšanas par pieaugušo darbu dažādās profesijās, par iespējām šīs zināšanas neierobežoti papildināt un pilnveidot.
Pētījumā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. The author of the Diploma Paper: Tatjana Tararuja
The theme of the Diploma Paper: Game as a Tool For Developing Mathematical Concept For Children at The Age From 4 to 5
Type of work: Diploma Paper
Adviser: Mag. Paed. Inga Liepiņa
Size of work: 61 pages, 20 pictures, 3 tables, 5 appendices, 34 references.
Key words: thinking operations, games, mathematical concept, development.
The aim of the Diploma Paper : to study the influence of games on mathematical concept formation in the infant – school.
Diploma Paper consists of two parts:
Theoretical part:
Pedagogical and psychological literature about children from 4 to 5 years mathematical concept formation features; opportunities of using games in the mathematical concept development process were studied and analyzed.
References of the following authors were used in Paper: Pickas N., Vigotska Ļ., Elkoņina D., Studenta J., Ukstiņas R., Lopatinas A., Bahas V., Černovas E., Dzinteres D., and others.
Practical part:
Results of the research were summarized and analyzed, as well as worked out on complex games there influence on 4 - 5 years old children mathematical concept development.
Research methods: the analysis of literature, observation, questionnaires, tests, pedagogical experiments.
The results of the Diploma Paper: On the basis of analysis of the theoretical literature part and the results of the research, it was concluded that children from 4 to 5 years old mathematical concept will be more successful if:
characteristic features are taken into account,
games are aim - oriented and systematic, which helps to encourage formation of mathematical concept.