Rotaļa kā adaptācijas veicinātāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs
View/ Open
Author
Kārkliņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Inga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: „Rotaļa kā adaptācijas veicinātāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”.
Autore: Dace Kārklņa
Darba zinātniskā vadītāja: Mag.paed. Inga Liepiņa
Darba apjoms: 66 lpp.,8 tabulas, 6 attēli, 32 literatūras avoti, 1 pielikums.
Pētījuma mērķis: izvērtēt rotaļas nozīmi 3-4 gadus vecu bērnu adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma objekts: adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma priekšmets: rotaļa kā adaptācijas rosinātāja.
Pētījuma metodes:
1)pedagoģiskās literatūras analīze;
2)pedagoģiskais eksperiments;
3)pedagoģiskā novērošana.
Pētījuma hipotēze: 3-4 gadus veci bērni veiksmīgāk adaptējas pirmsskolas izglītības iestādē, ja kā adaptācijas veicinātāja tiek izmantota rotaļa.
Atslēgas vārdi: adaptācijas process, rotaļa, attīstība, pirmsskola.
Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra, kas saistīta ar bērnu adaptācijas īpatnībām pirmsskolas izglītības iestādē, 3-4 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnībām, izzinātas teorētiskās nostādnes par rotaļu un tās izmantošanas iespējām adaptācijas periodā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Lieģenieces D., Svences G., Dzintares D., Stangaines I., Bahas V., Bošas R., Ukstiņas R., Reņģes V., Vorobjova A., Golubinas V., un citu autoru atziņām par adaptāciju pirmsskolā, bērnu vecumposma attīstību un rotaļu teorētisko skaidrojumu.
Praktiskajā daļā tiek izzināta rotaļas nozīme 3-4 gadus vecu bērnu adaptācijas periodā. Tiek veikta pedagoģiskā novērojuma un eksperimenta laikā iegūto rezultātu analīze. Title of the Paper: Games as a Means of Facilitating Adaptation of
3 - 4 Years Old Children in Pre-school Educational Institutions
Author: Dace Kārkliņa
Research Supervisor: Mag. Paed. Inga Liepiņa
Volume: 66 pp.,8 tables, 6 pictures, 32 reference sources, 1 annexe
Aim of the Research: To assess the importance of games during the adaptation period of 3 – 4 years old children in a pre-school educational institution
Object of Research: Adaptation process in a pre-school educational institution
Subject of Research: games as stimulators of adaptation
Methods of research:
1)analysis of pedagogical literature,
2)pedagogical experiment,
3)pedagogical observation.
Hypothesis of Research: 3 – 4 years old children adapt more successfully in a pre-school educational institution, if games are used as facilitators of adaptation.
Key Words: adaptation process, game, development, pre-school nursery school.
In the theoretical part the author analyses pedagogical and psychological literature pertaining to peculiarities of children’s adaptation in a pre-school educational institution and developmental peculiarities of the children of the age group of 3 - 4 years.Theoretical views on games and the possibilities of their application during the adaptation period have been identified and analysed.
The theoretical part of the Paper is based on the views of D. Dzintare, D. Lieģeniece, G. Svence, I. Stungaine, V. Baha, R. Boša, R. Ukstiņa, V. Reņģe, A. Vorobjovs, V. Golubina and other authors on children’s adaptation in pre-school educational institutions, on theretical standpoints pertaining to children’s development at a certain age and the role of games.
In the practical part of the Paper the author analyses the role of games during the adaptation period of 3 - 4 years old children.Analysis of the results obtained in the process of pedagogical observation and experiment is presented.