Kustību rotaļas mazbērna fiziskajā attīstībā
View/ Open
Author
Rušmane, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Kustību rotaļas mazbērna fiziskajā attīstībā
Darba autors: Maija Rušmane
Darba zinātniskā vadītāja: Mag. paed., Ineta Aizporiete
Darba saturs:
Diplomdarbs sastāv no ievada, literatūras apskata, praktiskās daļas, nobeiguma un pielikumiem. Darbā ietvertas 2 tabulas, 38 attēli un 3 pielikumi. Analizēti 37 literatūras avoti. Darba apjoms 59 lapas.
Atslēgas vārdi:
Pirmsskolas izglītības iestāde, kustību aktivitātes mazbērnu grupā, bērnu un pieaugušā sadarbība kustību rotaļās.
Pētījuma mērķis: Izzināt kustību rotaļu nozīmi mazbērna fiziskajā attīstībā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz G. Svences, I. Elnebijas, R. Karlovskas, A. Kuzņecovas, S. Laizānes, G. Eigimas, V. Ripas, I. Pontāgas, D. Dzinteres un citu autoru atziņām. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra, kas saistīta ar bērna attīstības un kustību attīstības īpatnībām mazbērna periodā, kustību rotaļu un kustību nozīmi mazbērna fiziskajā attīstībā, pieaugušā lomu kustību attīstības rotaļu procesā un bērna un pieaugušā sadarbību kustību rotaļās.
Pētījuma praktiskajā daļā, izmantojot kustību rotaļas un rotaļveida vingrojumus izzināju bērnu kustību aktivitāti. Veicu vecāku anketēšanu par bērna fizisko attīstību mazbērna vecumā. Kā arī veicu pētījuma rezultātu apkopojumu un analīzi. Šajā darba daļā ietverts arī pētījumā izmantoto metožu raksturojums. Theme of the Research: Games in Toddlers’ Physical Development
Author: Maija Rušmane
Advisor: Mag. Paed., Ineta Aizporiete
Contents of the work:
The Diploma Paper consists of introduction, analysis of the theoretical literature, practical part, conclusion and appendices. The work contains 2 tables, 38 pictures and 3 appendices. 37 literary sources have been analysed. The length of the paper is 59 pages.
Key words:
Pre-school educational establishment, motor activities in toddlers’ group, cooperation between a child and an adult during games.
Aim of the research: Investigation of the role of games in the toddlers’ physical development.
The theoretical part of the research is based on the works of the following authors: G. Svence, I. Elneby, R. Karlovska, A. Kuzņecova, S. Laizāne, G. Eigima, V. Ripa, I. Pontāga, D. Dzintere and others. In the theoretical part literature concerning the peculiarities of child’s development in babyhood, role of games in the development of toddler’s movements, role of the movements in toddlers’ physical development, role of the adults in the games and the cooperation between a child and an adult during games have been analysed.
In the practical part, children’s motor activity has been investigated through games and game-like physical exercises. Survey of parents concerning the children’s physical development in babyhood has been carried out. The practical part contains the summary of the research results and their analysis as well as characteristics of the research methods.