Show simple item record

dc.contributor.advisorBoša, Ivetaen_US
dc.contributor.authorMagone, Vinetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:18Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:18Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other11004en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10910
dc.description.abstractDarba autores vārds – Vineta Magone Diplomdarba temats ir zīmēšana kā rakstītprasmes veicinātāja 6 – 7. gadus veciem bērniem pirmsskolā. Diplomdarba pētījuma mērķis ir izzinot dažādu zīmēšanas tehniku un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu pielietojumu, un pielietojot to kopā ar rakstītprasmes vingrinājumiem, veicināt rakstītprasmes iemaņu pilnveidošanu. Darbs sastāv no 51 lpp., 3 tabulām, 1 attēla, 1 anketas, 3 novērošanas protokoliem, 19 pielikumiem, bērnu zīmējumiem, izmantoti 36 literatūras avoti. Darba teorētiskajā daļā aplūkota: 1. zīmēšana kā viena no vizuālās mākslas darbībām vispārīgs raksturojums, kā arī zīmēšanas pamatprasmju skaidrojums un būtība; 2. rakstītprasmes iemaņu vispārīgs teorētisks raksturojums; 3.zīmēšanas prasmju un rakstītprasmes raksturojums pirmsskolas izglītības programmā un citos avotos; 4. zīmēšanas un rakstītprasmes attīstības pamatnosacījumi. Darba praktiskajā daļā tika veikta bērnu zīmēšanas un rakstītprasmes nodarbību novērošana un izpēte, pēc kurām tika izvērtēts bērnu ieinteresētības līmenis par rakstītprasmes vingrinājumiem un zīmēšanu. Pēc bērnu darbu veikšanas tika analizēti iegūtie rezultāti, lai konstatētu bērnu rakstītprasmes un zīmēšanas prasmju attīstības līmeni. Tika veikta arī skolotāju anketēšana. Pēc iegūtajiem datiem var secināt, ka izstrādājot atbilstošas zīmēšanas - rakstītprasmes integrētas nodarbības, ir iespējams bērnos radīt par rakstītprasmju elementu apgūšanu lielāku interesi, kā arī, attīstīt bērna iztēli, domāšanu, radošo potenciālu. Realizējot izstrādāto zīmēšanas - rakstītprasmes nodarbību pielietojumu, ir iespējams uzlabot bērnu sasniegumus rakstītprasmes apgūšanā.en_US
dc.description.abstractThe author of the paper- Vineta Magone The theme of the present Diploma paper is Drawing as the Promoter of the Writing skills to 6-7 Years Old Children at the Kindergarten. The aim of the research is to promote the improvement of the writing skills by investigating different drawing techniques and the appliance of artistic ways of expression and by applying them together with the writing exercises. The paper consists of 51 pages, 3 tables, 1 picture, 1 questionnaire, 3 observation protocols, 19 appendices, children’s drawings. 36 literature sources have been used in the present research paper. The theoretical part of the paper looks at: 1. a general characteristics of drawing as an action of the visual art, as well as the explanation and essence of the basic drawing skills; 2. the theoretical general characteristics of the writing skills; 3. the characteristics of the drawing and writing skills at the pre-school education programme and other sources; 4. the main conditions for developing the drawing and writing skills. In the practical part of the research the observation and investigation of children’s drawing and writing classes were carried out; accordingly the level of interest among children in writing tasks and drawing was judged. After the work with children, the gained results were analyzed in order to define the level of the children’s writing and drawing skills. Questionnaire among the teachers was also carried out. According to the gained data, it can be concluded that by working out appropriate integrated drawing-writing skill classes, it is possible to create a deeper interest in acquiring the elements of the writing skill among the children, as well as to develop the imagination, thinking and the creative potential of the child. By implementing the worked out drawing-writing skills classes it is possible to improve the achievements of every child in acquiring the writing skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleZīmēšana kā rakstītprasmes veicinātāja 6-7 gadus veciem bērniem pirmsskolāen_US
dc.title.alternativeDrawing as the promoter of writing skill of 6-7 years old children at preschoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record