5-6 gadīgo bērnu ekoloģiskās attieksmes veidošanās pirmsskolas iestādē

View/ Open
Author
Lutkovska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laizāne, Ināra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 5-6 gadīgu bērnu ekoloģiskās attieksmes veidošana pirmsskolā.
Darba autors: Ilze Lutkovska
Darba zinātniskais vadītājs: Mag. paed. I.Laizāne
Darba apjoms: 111 lappuses, 77 bibliogrāfiskie nosaukumi, 5 pielikumi, 2 tabulas, 21 attēli.
Pētījuma mērķis: izpētīt ekoloģiskās attieksmes veidošanās procesu.
Pedagoga profesionālā kompetence, metodes, praktiskā darbība dabas vidē sadarbībā ar vecākiem, veido bērnu ekoloģisko attieksmi pret dabu.
Diplomdarbā var iepazīties ar 5 – 6 gadīgo bērnu vecumposma raksturojumu un īpatnību ievērošanu, veidojot ekoloģisko attieksmi.
Praktiskajā daļā analizēti aprobēti nodarbību cikla „Bērnu ekoloģiskās attieksmes veidošanā” rezultāti.
Pielikumos var iepazīties ar anketām pedagogiem, vecāku aptaujas jautājumiem bērniem un nodarbību konspektiem.
Atslēgas vārdi: ekoloģija, ekoloģiskā attieksme, aprobācija, dabas aizsardzība, kompetence. Name of the thesis: Formation of ecological attitude to 5-6 y.o. children in pre-school.
Author of the thesis: Ilze Lutkovska
Academic advisor of the thesis: Mag. paed. I.Laizāne
Amount of thesis: 111 pages, 77 literary sources, 5 annexes, 2 diagrams, 21 figures.
Objective of the research: to investigate the process of formation of ecological attitude.
Professional competence of pedagogues, methods, practical activity in the environment in cooperation with the parents – all these form children’s ecological attitude toward the environment.
The thesis gives representation of age-specific characteristics and peculiarities to 5-6- y.o. children when forming their ecological attitude.
The practical part reveals analysis of the results of approbated lessons of the cycle “Formation of ecological attitude to children”.
The annexes provide questionnaires to pedagogues, parents’ polls with questions to children and sketches of the lessons.
Key notions: ecology, ecological attitude, approbation, environment protection, competence.