Teatrālo nodarbību nozīme pirmsskolas vecuma bērnu radošas personības attīstībā
View/ Open
Author
Jangola, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts par tēmu „Teatrālo nodarbību nozīme pirmsskolas vecuma bērna radošās personības attīstībā”.
Pētījuma mērķis: pētīt vecāko pirmsskolas vecuma bērnu radošās attīstības iespējas un analizēt teatrālās studijas darba pieredzi bērnu pirmsskolas izglītības iestādē.
Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka bērnu radošā aktivitāte, kas stimulēta ar teatrālās darbības palīdzību, ir paliekoša un tā saglabājas pat pēc ilgstošāka pārtraukuma. Teatrālo nodarbību rezultātā tika veicināta bērnu savstarpējā saskarsme, attīstījās bērnu emocionālā sfēra, paaugstinājās pašvērtējums un pašapziņa. Tas ļauj apgalvot, ka apstiprinājās sākotnēji izvirzītā hipotēze – Teatrālās studijas darbs pirmsskolas izglītības iestādē veicina radošas personības attīstību, ja:
–pedagogs strādā radoši;
–pedagogs ievēro bērnu vecumposmu īpatnības;
–tiek nodrošināta labvēlīga pedagoģiskā saskarsme „pedagogs – audzēknis”
Atslēgvārdi: teatrālās nodarbības, pirmsskolas vecums, radošā darbība, iztēle. Дипломная работа разработана на тему «Значение театральных занятий в развитие творческой личности детей дошкольного возраста».
Цель работы: исследовать возможности творческого развития детей старшего дошкольного возраста и анализировать опыт работы театральной студии в детском дошкольном учреждении.
Полученные результаты позволяют сделать вывод, что творческая активность детей, стимулированная с помощью театральных занятий, имеет непреходящее значение и сохраняется даже после длительного перерыва. Театральная деятельность способствовало межличностное общение детей, развилась эмоциональная сфера, повысилась самооценка и самоуверенн