Rotaļspēles ar dabas materiāliem sensoro spēju attīstītājas jaunākajā pirmsskolas vecumā

View/ Open
Author
Bubnova, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Inga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma:
Rotaļspēles ar dabas materiāliem – sensoro spēju attīstītājas jaunākajā pirmsskolas vecumā.
Autors: Solvita Bubnova
Zinātniskais vadītājs: Mag.paed. Inga Liepiņa
Darba apjoms: 54 lpp., 4 tabulas, 12 attēli, 30 bibliogrāfiskie nosaukumi, 8 pielikumi.
Atslēgas vārdi: bērns, rotaļspēles, sensorā pieredze, dabas materiāli.
Zinātniskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē.
Darbs izstrādāts pirmsskolas vecuma bērnu sensorās pieredzes veidošanā, izmantojot rotaļspēles ar dabas materiāliem.
Darba teorētiskajā daļā apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par bērna sensorajiem procesiem, analizēta rotaļspēļu un sensoro procesu savstarpējā saistība.
Darba izstrādes gaitā veikts pētījums par bērnu sensorās pieredzes izpausmēm pirmsskolas izglītības iestādē, aprobēts un izstrādāts rotaļspēļu komplekss un veikta pētījuma analīze.
Pētījuma mērķis: Pētīt rotaļspēļu izmantošanas iespējas bērnu sensorās pieredzes veidošanā 2 – 4 gadus veciem bērniem.
Darba procesā parādīts, ka 2 – 4 gadus vecu bērnu sensorā spēju attīstība notiks, ja tiks ievērotas pirmsskolas bērnu vecumposma īpatnības, mērķtiecīgi organizētas sensoro spēju attīstību rotaļspēles un darbā ar bērniem tiks izmantoti dabas materiāli.
Darbā izmantotas: F. Frēbeļa, M. Montesori, M. Štāla, D.Elkoņina, V.Koteļņikova, J.A.Studenta, K.Deķēna, I.Pontāgas, D. Lieģenieces u.c. autoru atziņas. The theme of the Diploma Paper: Games with natural materials as a tool for developing sensory capabilities at the infant-school.
The author: Solvita Bubnova
Adviser: Mag.Paed. Inga Liepiņa
Size of work: 54 pages, 4 tables, 12 pictures, 30 bibliographical titles, 8 appendices.
Key words: a child, games, sensory experience, natural materials.
Treatise is worked our in the pedagogical field.
Research is worked out for the development of the sensory capabilities at the infant-school, by using games with natural materials.
In the theoretical part of the work pedagogy and psychology conclusions about infant-school children sensory capabilities are drawn, games’ and sensory processes’ correlation is analyzed.
During the process of research exploration about the development of the children’s sensory experience at the infant-schools was made, complex of games was worked out and approbated and analysis of the exploration was made.
The aim of the Diploma Paper: to study the usage of games in development of the children’s sensory experience at the age from 2 to 4.
Development of the children’s abilities will take place if characteristic features of the infant-school children are taken into account, games are aim-oriented on the development of the sensory abilities and natural materials are used during the work with children.
References of the following authors were used in Paper: F. Frebel, M. Montesori, M. Shtal, D. Elkonina, V. Kotelnikova, J. A. Students, K. Dekens, I. Pontaga, D. Liegeniece.