Pārmaiņas sākumskolas vērtēšanas sistēmā pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas
Author
Brice, Silvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir „Pārmaiņas sākumskolas vērtēšanas sistēmā pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas”. Šis temats ir izvēlēts, jo ir būtiski uzzināt par sākumskolas vērtēšanas sistēmu laika gaitā, tādējādi tiks noskaidrotas, kādas konkrētas pārmaiņas vērtēšanas sistēmā ir norisinājušās.
Bakalaura darbā izmantotās teorētiskās metodes ir literatūras un dokumentu analīze. Empīriskās pētījuma metodes - anketaptauja, kontentanalīze, transkripciju ieguve, aprakstošā statistika, centrālās tendences rādītājs moda.
Bakalaura darba pirmajā nodaļā tiek analizēta pārmaiņu būtība un nozīme. Otrajā nodaļā tiek teorētiski izzināta vērtēšanas būtība un loma mācību procesā.
Bakalaura darba trešajā nodaļā tiek analizēta padomju laika vērtēšanas sistēma sākumskolā un mūsdienu vērtēšanas sistēma sākumskolā pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas, tiek konstatētas un salīdzinātas pārmaiņas vērtēšanas sistēmas sākumskolā – padomju laika (atzīmju vērtēšanas sistēma) un mūsdienu (bezatzīmju un 10 ballu) vērtēšanas sistēmā.
Ceturtajā nodaļā bakalaura darba autore analizē anketaptaujā iegūtos rezultātus mērķis ir noskaidrot skolotāju viedokli un attieksmi par vērtēšanas sistēmām un to izmantošanas efektivitāti sākumskolā.
Izstrādātais teorētiskais un praktiskais pētījums noderēs sākumskolas skolotājiem.
Atslēgvārdi: pārmaiņas, vērtēšana, vērtēšanas sistēma, sākumskola, 5 ballu, 10 ballu, beztatzīmju vērtēšanas sistēma. ANOTATION
The topic of the bachelor is “Changes in primary school assessing system after the restoration of the independence of Latvia”. This theme has been, chosen, because it is essential to investigate the evaluation system of primary school over time; thereby, there will be determined what specific changes have occurred in the assessment system.
The theoretical methods used in the bachelor are an analysis of literature and documents. Empirical methods of the research – survey, content analysis, transcription acquisition, descriptive statistics, the central figure mode.
There is analyzed the essence of changes and meaning in the first chapter of the bachelor. In the second chapter, there is the assessment nature and its part in learning process found out theoretically.
In the third chapter of the bachelor there are analyzed system of the assessment system of primary school, in the Soviet and the ranking system in primary school nowadays after the restoration of Latvia's independence, the changes are detected and compared in the assessment system at primary level - the Soviet era (the grade of the assessment system), and today’s (without the grade and 10 grade) assessment system.
The author of the bachelor examines the obtained results of the survey in the fourth chapter; the objective is to identify teachers' opinions and attitudes to assessment systems and their efficiency of the use in primary school.
The developed theoretical and practical study will be useful for primary teachers.
Keywords: changes, assessment, assessment system, aims, tasks, primary, grade 5, grade 10, assessment system without grades.