Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorMelne, Ināraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12696en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10934
dc.description.abstractDarbs "Iedrošinoši paņēmieni vidusskolēnu pamudināšanai lasīt patstāvīgi angļu valodā" risināja problēmu par skolēnu pamudināšanu lasīt patstāvīgi angļu valodā. Tas ir svarīgi, jo patstāvīgā lasīšana dod skolēniem iespēju attīstīt savas vispārējās angļu valodas zināšanas un kļūt pārliecinātākiem angļu valodas lietotājiem. Tā kā ar aptaujas palīdzību, kuru veica darba autore, tika noskaidrots, ka vairāk nekā puse no vidusskolēniem skolēniem Latvijā nelasa patstāvīgi angļu valodā, diplomdarba mērķis bija noskaidrot kā pamudināt vidusskolēnus lasīt patstāvīgi angļu valodā. Lai sasniegtu mērķi, kā pētījuma metode tika izmantots atsevišķa gadījuma pētījums. Pētījumā, kurš tika veikts mācību prakses laikā, kura ilga 7 nedēļas, piedalījās 12 10. klases skolēni un 13 11. klases skolēni no vienas no Rīgas vidusskolām. Vispirms ar anketas palīdzību tika izpētīta pašreizējā situācija, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret lasīšanu angļu valodā. Pēc tam vairāki iedrošinoši paņēmieni tika izmantoti patstāvīgās lasīšanas aktivitāšu laikā abās grupās. Treškārt, skolēniem tika iedota vēl viena anketa, lai noskaidrotu, kā bija mainījusies viņu attieksme pret patstāvīgo lasīšanu angļu valodā. Pētījuma dati parādīja, ka skolēnu skaits, kuri apstiprināja, ka viņiem patīk lasīt patstāvīgi, bija palielinājies pēc iedrošinošo paņēmienu pielietošanas. Turklāt, vairāk skolēnu minēja patiku lasīt kā iemeslu patstāvīgajai lasīšanai angļu valodā. Tajā pašā laikā dati neuzrādīja ievērojamas izmaiņas lappušu skaitā, kas tika izlasītas patstāvīgi angļu valodā divu mēnešu laikā, kas norādīja, ka skolēni vēl nebija nostiprinājuši lasīšanas paradumu. Tādejādi, ar datu palīdzību tika noskaidrots, ka iedrošinošie paņēmieni patstāvīgās lasīšanas aktivitāšu laikā uzlaboja skolēnu attieksmi pret lasīšanu, tomēr vairāk laika bija nepieciešams, lai attīstītu skolēnos lasīšanas kultūru.en_US
dc.description.abstractThe present Paper “Encouraging Techniques for Students to Read Extensively in English in Secondary School” dealt with the problem of promoting students to read extensively in English. It was important because extensive reading gave students an opportunity to develop their overall language proficiency and become more confident English language users. Since it was found out with the help of the survey done by the author of the Paper that more than a half of secondary school students in Latvia did not read extensively in English, the aim of the Diploma Paper was to find out how to encourage secondary school students to read extensively in English. In order to achieve the aim a case study was used as research method. Twelve students in Form 10 and thirteen students in Form 11 from one of Riga secondary schools participated in the research which carried out during the teaching practice which lasted 7 weeks. First of all, present situation was studied with the help of the questionnaire for the students in order to find out the attitude of the students to reading in English. Secondly, several encouraging techniques were tried out during extensive reading activities in both groups. Thirdly, another questionnaire was given to the pupils to find out how their attitude to extensive reading in English had changed. The data of the research showed that the amount of pupils who stated they liked reading extensively in English increased after the encouraging techniques had been used. Additionally, more students mentioned pleasure for reading as a reason for extensive reading in English. At the same time, the data did not show significant changes in the amount of pages read extensively in English during a period of two months, which meant that students had not established their reading habit yet. Therefore, with the help of the data it was discovered that encouraging techniques during extensive reading activities improved students` attitude towards reading, but more time was necessary to develop reading culture among the students.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIedrošinoši paņēmieni vidusskolēnu pamudināšanai lasīt patstāvīgi angļu valodāen_US
dc.title.alternativeEncouraging Techniques for Students to Read Extensively in English in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record