Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorLapiņa, Ilonaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12733en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10936
dc.description.abstractDiplomdarbs Radošas rakstīšanas aktivitātes 10. klases skolēnu iesaistīšanai rakstīšanas procesā, aplūko problēmu kā ar radošām rakstīšanas aktivitātēm iesaistīt skolēnus rakstīšanas procesā. Lai sasniegtu darba mērķi, diplomdarba autore kā pētījuma metodi izvēlējās atsevišķa gadījuma pētījumu. Tas tika veikts Iļģuciema vidusskolā, pedagoģiskās prakses laikā no 2009. Gada 9. februāra līdz 3. aprīlim. Atsevišķā gadījuma pētījumā piedalījās divdesmit 10. klases skolēni. Lai iegūtu datus, pētījuma laikā tika izmantotas sekojošās metodes: teorētiskās literatūras analīze, skolēnu anketēšana, skolotājas intervēšana, skolēnu darbu analīze un skolēnu novērošana. Pētījuma dati atspoguļoja, ka daļa skolēnu nevēlas attīstīt un vingrināt savu rakstītprasmi. Skolēni skaidro, ka rakstīšana izraisa viņiem problēmas, jo tā prasa daudz laika, ir problemātiska, jo skolēniem ir grūtības ar gramatiku; viņiem pietrūkst vārdu krājuma un viņi nespēj noformulēt domu. Tādēļ diplomdarba autore izstrādāja radošas rakstīšanas aktivitātes, lai iesaistītu skolēnus rakstīšanas procesā. Dati no anketas, kas tika iegūti pēc skolēnu piedalīšanās 6 radošās rakstīšanas aktivitātes, atspoguļoja, ka rakstīšana skolēniem vairs neliekas tik laikietilpīga un problemātiska. Turklāt vairāk nekā puse skolēnu jeb 14 skolēni piebilda, ka viņi arī turpmāk iesaistītos citās radošas rakstīšanas aktivitātēs. Noslēgumā var secināt, ka radošas rakstīšanas aktivitātes var palīdzēt skolēnus iesaistīt rakstīšanas procesā un radošām rakstīšanas aktivitātēm ir daudz pozitīvu aspektu, piemēram, skolēni var būt radoši un brīvi paust savu viedokli.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper (DP) Creative Writing Activities to Engage Students of Form 10 in Writing Process deals with the problem and provides the solution how with the help of creative writing activities to engage students in writing process. In order to achieve the stated aim the author of the DP has chosen a case study as a method of research. The case study was carried out at Ilguciema Secondary School during the teaching practise from the 9th of February until the 3th of April, year 2009. Twenty students of form 10 were participating in the research. During the research the following methods were used to collect the data: analysis of the theoretical literature, analysis of questionnaire 1 and questionnaire 2, analysis of the interview with teacher and analysis of students observation and students’ written work. The data of the research showed that part of students is not keen on developing their writing skills and producing their pieces of writing. The data of the questionnaire 1 provided some students' explanations that writing caused a number of problems: it is time consuming, it is problematic because students face grammar problems, they lack vocabulary and they are unable to form the idea. That is way the author of the DP tried involve students in the writing process with the help of creative writing activities. The data from the questionnaire given to students after they had participated in 6 creative writing activities showed that writing did not seem so time consuming and problematic anymore. Moreover, more than a half of students (14 students) admitted that they would like to participate in other creative writing activities in future. In conclusion it can be stated that creative writing activities can help to engage students in the writing process because writing activities have many positive aspects, for example, students can show their creativity and they feel free to express their opinion.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRadošas rakstīšanas aktivitātes 10. klases skolēnu iesaistīšanai rakstīšanas procesāen_US
dc.title.alternativeCreative Writing Activities to Engage Students of Form 10 in the Writing Processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record