Interneta aktivitātes angļu valodas stundas skolēnu līdzskaņu izrunas uzlabošanai vidusskolā
Author
Pavlova, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rihtere-Zunte, Elīna
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Izrunas problēma ir vienmēr aktuāla katram skolēnam un katram jaunas valodas apguvējam. Saskaņā ar diplomdarba autores iepriekšējo pieredzi, parasti skolēniem ir īpašas problēmas ar to līdzskaņu izrunu angļu valodā, kas atšķiras no viņu pašu dzimtas valodas. Šī iemesla dēļ autore ir nolēmusi veikt dziļāku izpēti šajā jomā, un mēģināt uzlabot skolēnu līdzskaņu izrunu, izmantojot interneta aktivitātes.
Diplomdarba mērķis "Interneta aktivitātes angļu valodas stundās skolēnu līdzskaņu izrunas uzlabošanā vidusskolā" bija noskaidrot iespējamos veidus skolēnu līdzskaņu izrunas uzlabošanā ar interneta aktivitāšu palīdzību.
Lai sasniegtu mērķi, viena gadījuma izpēte tika veikta vienā no Rīgas vidusskolām. Skolēniem tika izveidota īpaša runāšanas aktivitāte, tika izstrādāta novērošanas tabula un skolēni tika novēroti aktivitātes laikā saskaņā ar novērošanas tabulas kritērijiem. Tā rezultātā tika atklāti līdzskaņi, kas radīja problēmas skolēniem. Turklāt tika izstrādāta vēl viena anketa un iedota skolēniem, lai noskaidrotu viņu viedokli par viņu izrunu. Tad līdzskaņi, kas radīja grūtības, tika analizēti un saskaņā ar mērķiem un uzdevumiem tika izveidotas interneta aktivitātes skolēniem,. Visbeidzot pēc interneta aktivitātēm notika novērošana, lai uzzinātu cik veiksmīgas bija aktivitātes un kā bija uzlabojusies līdzskaņu izruna.
Rezultātā, interneta aktivitātes uzlaboja vidusskolas skolēnu līdzskaņu izrunu. Skolēniem ir ļoti augsta interese par interneta aktivitātēm un augsts motivācijas līmenis. Bez tam, šāda tipa aktivitātes, palīdz skolēniem ātrāk iegaumēt informāciju.
Modernās tehnoloģijas jau ir daļa no skolēnu dzīves, un skolotājs var izmantot šo informāciju piemērotā veidā, lai sasniegtu labākus rezultātus mācību laikā, lai uzturētu kārtību klasē, lai palielinātu intereses un motivācijas līmeni. Turklāt, ar internetu saistītās tehnoloģijas nepārtraukti tiek pilnveidotas un zinātnieki izgudros daudzus citus jaunus rīkus, lai uzlabotu cilvēku dzīvi. Šajā gadījumā mūsdienu skolotājam ir jāiet roku rokā ar jaunajām tehnoloģijām, jāizmanto aktuālus materiālus un jāinformēt savus skolēnus par tiem. Ir iespējams atrisināt šo problēmu arī ļoti tradicionālā veidā, trenējot pareizu izrunu ar atkārtošanu un kasešu klausīšanos. Tomēr tas var būt visai garlaicīgi skolēniem, un tādā veidā motivācijas līmenis un interese būtu zemi. Pronunciation problem is always topical for every pupil and for every new language learner. According to previous experience of the author of the Diploma Paper, usually pupils have particular problems with pronunciation of the consonants in the English language which differ from their own mother tongue. For this reason the author has decided to make a deeper research in this field and try to improve pupils’ pronunciation of the consonants with the help of internet-based activities.
In order to reach the aim, the case study was carried out in Riga Jugla secondary school. A special speaking activity was designed for pupils, the observation checklist was made and pupils were observed during this activity according to the observation checklist. As a result, the consonants that caused problems for pupils were disclosed. Furthermore, the questionnaire was designed and given to pupils in order to find out their personal opinion about their pronunciation. Then the consonants that caused difficulties were deeply analyzed and internet-based activities were designed for pupils according to the aims and objectives. Finally, the observation took place after the internet-based activities in order to find out how successful the activities were and how the pronunciation of the consonants was improved.
As a result, internet-based activities improved secondary school pupils’ pronunciation of the consonants. Pupils have very high interest towards internet-based activities and high motivation level. In addition, this kind of activities help pupils to memorize the information faster.
Modern technologies are already a part of the pupils’ life, and teacher can use this information in a proper way in order to achieve better results when teaching, to keep the discipline, to raise interest and motivation level. Moreover, in the nearest future, the technologies will improve and scientists will invent many other new tools to improve human’s life. In this case, the modern teacher should go hand in hand with technology and provide topical materials and keep pupils up to date. It is possible to solve this problem also in a very traditional way by practicing correct pronunciation by drilling and listening to a tape. However, it can be not interesting for pupils, so the motivation level and interest would be low.