Show simple item record

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorJaseviča, Gintaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12823en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10941
dc.description.abstractDiplomdarbs tika uzrakstīts ar mērķi izpētīt autentisku materiālu izmantošanu, lai attīstītu lietišķās angļu valodas vārdu krājumu, jo ir daudz skolēnu, kuriem nepieciešama biznesa angļu valoda, lai turpinātu mācīties un veiktu savu darbu nākotnē. Kā pētījuma metodi autore izvēlējās veikt atsevišķa gadījuma pētījumu. Pētījums tika veikts Rīgas Angļu ģimnāzijā 2009. gada martā pētnieces pedagoģiskās prakses laikā, kad tika mācīti sešpadsmit 11a klases kolēni. Izmantotās datu vākšanas metodes ir intervija, skolēnu vajadzību analīzes anketa, un anketa 2, lai savāktu datus par skolēnu veikumu un attieksmi pret autentiskiem tekstiem. Skolēnu sniegtā atgriezeniskā saite un pētījuma piezīmes sniedz papildus informāciju par skolēnu veikumu. Pētījumam bija sekojoši uzdevumi: literatūras izpēte, intervijas anketas izveidošana un testēšana, un skolotājas Rezevskas intervēšana, skolēnu vajadzību analīzes anketas izveidošana, testēšana un skolēnu anketēšana. Intervijā iegūtie dati un dati no skolēnu vajadzību analīzes anketas tika analizēti, trīs autentiski teksti tika atlasīti, tika nolemts, kuri jaunie vārdi tiks mācīti, un tika izveidoti dažādi uzdevumi. Skolēni iepazinās ar jaunajiem vārdiem, lasot tekstus, kas bija atlasīti, ņemot vērā skolēnu vajadzības, un pildīja uzdevumus. Skolēnu biznesa vārdu krājuma zināšanas tika novērtētas ar kontroldarba palīdzību un dati tika analizēti diplomdarbā. Lai savāktu datus par skolēnu veikumu, un attieksmi pret autentiskiem tekstiem skolēniem tika dota anketa 2. Literatūras pētījumi parādīja, ka autentiskus materiālus var izmantot dažādos veidos, lai mācītu biznesa angļu valodu. Autentisku materiālu atlase un izmantošana ir atkarīga no skolēniem, viņu vajadzībām un mācību mērķiem, tie var tikt izmantoti, lai mācītu biznesa angļu valodas vārdu krājumu. Ir divas pieejas, lai mācītu vārdu krājumu: vārdu sarakstu metode, un vienas sfēras vārdu mācīšanas metode. Praktiski pētījums parādīja, ka autentisku materiālu novērtēšana un atlase prasa daudz laika. Skolēni var izteikt daudz dažādas vēlmes, un, varbūt, tās visas nemaz nav iespējams ņemt vērā, izvēloties materiālus. Pētījumā tika pierādīts, ka ar autentisku tekstu un izveidotu uzdevumu palīdzību skolēni attīstīja un bagātināja savu lietišķās angļu valodas vārdu krājumu.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper is written to explore the use of authentic materials to develop students’ Business English vocabulary as there are many students who need Business English today in order to continue their studies and do their jobs in the future. The author chose a case study as the research method. The research is carried out in Riga English Grammar school in March 2009 during the teaching practice of the researcher who taught 16 students of Form 11a. The methods of data collection used are an interview, a students’ needs analysis questionnaire, and a questionnaire to collect the data about the students’ performance and attitude to the authentic texts. The feedback of the students and the field notes provide more information about the students’ performance. The research included the following tasks: studying literature, designing and testing a questionnaire of an interview, and conducting the interview with the Business English teacher Valija Rezevska, designing, testing and carrying out a students’ needs questionnaire. Next, the data of the interview and the students’ needs questionnaire have been analysed, three authentic texts have been selected, the vocabulary to be practised was selected, and different exercises were designed. The new vocabulary has been presented with the help of the three authentic texts selected according to the learners’ needs, and the tasks to practise new vocabulary were set for the learners. The students’ knowledge of the new business vocabulary has been tested, and the data have been presented and discussed in the Diploma Paper. In order to collect information about the students’ performance and attitude to the authentic texts, the students were given Questionnaire 2. Studies of literature showed that authentic materials can be used in many ways to teach Business English. Selection and making decisions about the use of authentic materials depend on particular learners, their needs, and learning purposes, they can be used to teach Business English vocabulary. There are two approaches to vocabulary teaching: the word list method, and the domains approach. The research in the classroom showed that evaluation and selection authentic texts are time consuming. Students may have very different preferences, and it is probably not possible to address them all choosing materials. The research has proved that the students can further develop and improve their Business English vocabulary by the means of authentic texts and exercises created to practise the words of the texts.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAutentiski materiāli lietišķās angļu valodas vārdu krājuma attīstīšanai angļu valodas stundās 11. klasēen_US
dc.title.alternativeAuthentic Materials to Develop Business English Vocabulary in English Lessons in Form 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record