Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorSupe, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12838en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10942
dc.description.abstractŠis diplomdarbs aplūko daudzveidīgo spēju teoriju vidusskolēnu vārdu krājuma bagātināšanā angļu valodas stundās. Patiesībā diplomdarba autore uzskata, ka jauno vārdiņu mācīšanās process nav tik garlaicīgs un sarežģīts, kā tas varētu šķist skolēniem vai skolotājiem, ja vien skolotājs izmantotu vārdiņu mācīšanas metodes un uzdevumus, kas ir balstīti uz skolēnu daudzveidīgajām spējām. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā daudzveidīgo spēju teorija var tikt izmantota vārdu krājuma bagātināšanā vidusskolēniem. Lai sasniegtu šo mērķi, kā pētniecības metode tika izmantots atsevišķa gadījuma pētījums vienā no Jelgavas vidusskolām. Pirmkārt, tika apkopota teorētiskā informācija par vārdu krājuma bagātināšanas mācīšanu un mācīšanos un par daudzveidīgo spēju teoriju. Otrkārt, tika intervēta angļu valodas skolotāja, lai uzzinātu, vai skolēnu daudzveidīgās spējas tiek ņemtas vērā vadot angļu valodas stundas. Treškārt, četrpadsmit vienpadsmitās klases skolēniem tika iedota pirmā anketa, lai noskaidrotu veidu, kā viņi mācās jaunos vārdiņus angļu valodas stundās. Pēc tam ar īpašas anketas palīdzību tika noskaidrotas skolēnu daudzveidīgās spējas. Vēlāk tika sagatavoti piemēroti vārdu krājuma prezentēšanas un praktizēšanas uzdevumi un tajos tika iesaistīti skolēni. Un visbeidzot, tiem pašiem skolēniem tika iedota otrā anketa, lai noskaidrotu, vai īpaši gatavotās aktivitātes ir palīdzējušas bagātināt viņu vārdu krājumu. Pētījuma dati rāda, ka jauno vārdiņu mācīšanās process ir ļoti būtisks skolēniem, taču pirms atsevišķā gadījuma pētījuma izmantotās vārdu mācīšanas pieejas angļu valodas stundās ir jau ierastās, piemēram, vārdiņu tulkošana vai to rakstīšana uz tāfeles. Tomēr pētījuma laikā vārdu apgūšanas process skolēniem šķita interesants, un jauno vārdiņu praktiskas lietošanas uzdevumi ir palīdzējuši bagātināt vārdu krājumu, jo tie ir bijuši dažādi un skolēnu spējām atbilstoši. Tādēļ var secināt, ka pat ja jauno vārdiņu mācīšanās uzdevumu sagatavošanas process balstīts uz skolēnu noteiktajām daudzveidīgajām spējām ir laikietilpīgs un patērē daudz enerģiju, angļu valodas skolotājiem vajadzētu ņemt vērā šo domu, jo skolēni gūst labumu no tās, proti, viņi bagātina savu vārdu krājumu.en_US
dc.description.abstractThe present Paper deals with multiple intelligence theory to facilitate lexical development of secondary school pupils in English lessons. Actually, the author of the Paper believes that vocabulary learning process is not as boring and complicated as it may seem for pupils or teachers if a teacher uses vocabulary presenting techniques and practice activities based on pupils’ multiple intelligences. The aim of the Paper is to find out how multiple intelligence theory can be used for facilitating lexical development of secondary school pupils. In order to achieve the aim, a case study has been used as a research method in one of Jelgava secondary schools. Firstly, the theoretical information has been summarized about teaching and learning lexical development and about multiple intelligence theory. Secondly, the teacher of English has been interviewed in order to find out if the pupils’ multiple intelligences are taken into account when conducting English lessons. Thirdly, the first questionnaire has been given to fourteen pupils from grade 11 in order to find out their ways of learning vocabulary in English lessons. Then pupils’ multiple intelligences have been found out with the help of a special questionnaire. Afterwards, the appropriate vocabulary presentation and practice activities have been prepared and the learners involved in them. Finally, the second questionnaire has been given to the same pupils to see if the special made activities have helped to enrich their vocabulary. The data of the research show that vocabulary learning process is very essential for pupils, yet the approaches to lexical development used in English lessons before case study are the usual ones, for instance, translating new words or writing them on the board. However, the acquisition of new words during the research has seemed interesting to pupils, and vocabulary practice activities have helped to enrich pupils’ vocabulary because these activities were various and appropriate for the pupils’ multiple intelligences. Therefore a conclusion can be drawn that even the process of preparing vocabulary learning activities based on pupils’ certain multiple intelligences is time and energy consuming, teachers of English should consider this idea because pupils benefit from it, namely, they enrich their vocabulary.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDaudzveidīgo spēju teorija vidusskolēnu vārdu krājuma bagātināšanā angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeMultiple Intelligence Theory to Facilitate Lexical Development of Secondary School Pupils in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record