Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorVeštere, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12873en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10946
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir izpētīt kā skolēnu pašvērtējums un savstarpējais vērtējums var tikt pielietoti attiecībā uz runāšanas prasmi. Tēma ir saistīta ar skolēnu aktīvu iesaistīšanu mācību darba vērtēšanā un tam ir sekojošs pamatojums. Pirmkārt, tradicionāli vērtējums tiek uztverts kā skolotāja pamatuzdevums, savukārt darba autors uzskata, ka atbildību par mācību procesa vērtēšanu ir jādala ar skolēniem. Otrkārt, skolēni var tikt iesaistīti vērtēšanas kritēriju veidošanā un mācīties no šīs pieredzes, jo vērtējuma kritēriji ir skaidri un skolēni var paši izvirzīt sev mērķus kā sagatavot savu darbu atbilstoši šiem kritērijiem. Treškārt, skolēni mācās vērtēšanas procesā no saviem klasesbiedriem, jo ievēro labos piemērus viņu darbā, un izmanto tos arī savā darbā. Diplomdarba pētnieciskajā daļā autore vēlējās izpētīt, kā augstāk minētais var tikt attiecināts uz runāšanas prasmju vērtēšanu vidusskolā tāpēc gadījuma pētījums tika veikts Rīgas 3. vidusskolā laikā no 09.02.2009. līdz 03.04.2009. 14 desmitās klases skolēni piedalījās pētījumā. Pirmkārt, tika izstrādātas divas aptaujas, lai uzzinātu un salīdzinātu skolēnu viedokli par pašvērtējumu un savstarpējo vērtējumu pirms un pēc iesaistīšanās aktivitātēs. Otrkārt, tika izplānota stunda, kuras laikā skolēni kopā ar skolotāju piedalījās runāšanas prasmju vērtēšanas kritēriju veidošanā. Treškārt, skolēni sagatavoja runāšanas prezentācijas un vērtēja klasesbiedru un savu uzstāšanos pēc pašu veidotajiem kritērijiem. Noslēgumā, divi skolēni tika intervēti ar mērķi uzzināt skolēnu viedokli, vai viņi mācījās šī vērtēšanas procesa laikā. Diplomdarbs sastāv no 5 nodaļām, kurās tiek atspoguļoti ar tēmu saistītie terorijas aspekti un veiktā pētījuma rezultātu analīze. Pēc pētījuma rezultātu apkopošanas, darba autors secināja, ka skolēniem iepriekš bija neliela pašvērtējuma un savstarapējā vērtējuma pieredze, kas arī ietekmēja viņu darbu šī pētījuma ietvaros. Tomēr, aptaujas rezultāti parāda, ka skolēnu attieksme pret pašvērtējumu un savstarpējo vērtējumu mainījās tādā ziņā, ka viņi sāka apzināties, ka var būt iesaistīti vērtēšanā. Intervijas rezultāti liecina, ka skolēni mācījās runāšanas prasmju vērtēšanas procesā.en_US
dc.description.abstractThe aim of the Diploma Paper is to explore how self- and peer-assessment can be applied to oral performances. There are several reasons for the choice of the topic concerning students’ involvement in assessment of learning. Firstly, the procedure of assessment in a traditional classroom setting is being viewed as the teachers’ main concern; however, the author believes that the responsibility for assessment of the teaching-learning process should be divided between the teacher and the students. Secondly, students can be involved in the development of assessment criteria and learn from the process as the criteria of assessment become clearer and they can establish learning goals for themselves. Thirdly, students can learn from the process of assessment by noticing the patterns of success in their peers’ work and transferring it to their own performances. The author believes that students can benefit from the involvement in assessment as critical assessors of their peers’ and their own performances. In order to achieve the set aim, the case study was carried out in Riga secondary School No 3 during a period of 8 weeks from 09.02.2009 to 03.04.2009 14 students of 10th Grade participated in the case study. Firstly, two questionnaires were designed in order to find out and compare students’ opinions on self- and peer-assessment before and after they took part in the activities. Secondly, a lesson was designed for students and teacher jointly to work on the assessment criteria of an oral performance. Thirdly, the students held presentations as well as applied the student- teacher jointly prepared criteria to the oral presentations to self-assess and peer-assess them. Finally, two students took part in the interview with the aim to find out what are their opinions on to what extent the learning took place while the whole peer- and self-assessment procedure. The Diploma Paper consists of five chapters which reflect the experience gained both in theoretical studies of literature and in research. After summing up the results, the author of the Paper has come to several conclusions. Firstly, that students are not used to the self- and peer-assessment procedures in their lessons. However, they are aware that they can be involved in self- and peer-assessment in order to reflect on the learning process and make it more effective. Secondly, students reported that they did learn through the process of self- and peer-assessment of oral presentations.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRunāšanas prasmes pašvērtējums un skolēnu savstarpējais vērtējums vidusskolāen_US
dc.title.alternativeSelf-and Peer-Assessment of Oral Presentation in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record