Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorZaķe, Ilutaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:23Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:23Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12965en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10948
dc.description.abstractŠis pētījums tika veikts , jo diploma darba autore ieinteresējās par šo tematu noslēdzot pirmo pedagoģisko praksi pamatskolā un uzrakstot kursa darbu, arī par kritisko domāšanu. Gan autentiski teksti, gan kritiskā domāšana bija termini, ko darba autore vēlējās izpētīt tuvāk. Pētījuma mērķis bija izzināt galvenajos tēmas jēdzienus un aprakstīt veidus, lai, lietojot autentiskus tekstus, tiktu attīstīta 11.klases skolēnu kritiskās domāšanas prasmes. Pētījums tika veikts, izmantojot izpētes metodi, un informācija tika apkopota, izmantojot anketas un intervētās skolotājas intervijas analīzi. Aptaujas aizpildīja 30 skolotāju izglītības nodaļas angļu valodas studenti, un 62 11.klašu skolēni Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā. Pētījums arīdzan ietver interviju ar angļu valodas skolotāju, kurai ir 14 gadi pieredze mācīšanas darbā. Aptaujātie studenti no fakultātes bija galvenokārt no 3. un 4. kursa - abos gadījumos gan no neklātienes, gan no klātienes nodaļas. Iegūtā informācija parādīja, ka gandrīz visi respondenti izprot vārdu autentiski teksti un kritiskā domāšana nozīmi. Iegūtie dati arīdzan parādīja , kuri ir vispopulārākie autentisko tekstu veidi, iemeslus autentisko tekstu izmantošanai, un gandrīz visi aptaujātie apgalvoja, ka kritisko domāšanu ir iespējams attīstīt ar lasīšanas palīdzību, kas apstiprina šī paņēmiena efektivitāti. Teorijas turpmākajās nodaļās autori un skolotāja no intervijas arīdzan atzīst paņēmiena efektivitāti. Pirmā un otrā darba nodaļa pierāda daudz svarīgus aspektus, soļus un vērā ņemamus ieteikumus, lai attīstību abus gan autentisko tekstu pielietojumu un izmantošanu, gan arī kritiskās domāšanas prasmju attīstīšanu. Sekojot datu apkopošanas un interpretācijas procesam, darba autore nonāca pie atziņas, ka topošie skolotāji uzskata, ka autentiskie teksti ir lielisks veids, kā motivēt, ieinteresēt 11.klases skolēnus tematā un attīstīt skolēnu kritisko domāšanu. Turklāt autore ir nonākusi arī pie vēl citiem secinājumiem, piemēram, skolnieki apgūst kristāko domāšanu tādā līmenī, kāds ir viņu skolotājam. Tāpēc katrs teksts var būt vai nebūt spēcīgs elements, lai attīstītu kritisko domāšanu. Lai iegūtu plašākus un detalizētākus rezultātus kritiskās domāšanas attīstīšanā caur autentiskajiem tekstiem, tematu visās teorētiskās un praktiskās dalās sfērās ir jāizpēta vēl plašāk. Tādēļ, joprojām pastāv vieta papildinājumiem, lai atbildētu uz jautājumiem, kas saistīti ar autentisko tekstu izmantošanu, lai attīstītu kritisko domāšanu un problēmām.en_US
dc.description.abstractThis research was done because the author of the Diploma Paper became interested in the topic after the first teaching practice in primary school and the written Term Paper, concerning critical thinking as well. Authentic texts and critical thinking were terms that the author of the Paper wanted to explore closer. The aim of the research was to find out more about the basic terms of the topic and discuss ways to use authentic texts to develop 11th form students` critical thinking skills. The research was done using a survey as a research method and data were gathered by questionnaires and interview with English language teacher. Questionnaires were filled by 30 English language students form the Teacher education department and 62 students from forms 11, in Ernst Gluck`s Alūksne State gymnasium. The research also contains the interview with an English language teacher with 14 year practice in teaching work. The students questioned in the faculty were mostly from 3rd and 4th course, both – fulltime and part time. The gathered data showed that almost all respondents are aware of the fact what authentic texts and critical thinking are. The data also showed which were the most popular kinds of authentic texts, the reasons for using them and almost all respondents agreed that reading is a process that is used to develop critical thinking, which acknowledges the effectiveness of the tool. The authors in the further chapters of theory and the teacher from the interview also acknowledge the effectiveness of the tool. However, the first and the second chapter of the Paper offer a discussion on important aspects, steps and other important suggestions to be taken into account in order to improve both, the usage and application of authentic texts and development of critical thinking skills as well. After the process of gathering and interpreting the data, the author of the Paper came to the conclusion that future teachers consider authentic texts to be an excellent tool to motivate, raise 11th form students` interest in the topic and also to develop critical thinking. This is excellent basis for improving critical thinking skills. Besides, the author also has come to other conclusions like: the level of critical thinking is developed in a level according to their teacher’s level. Therefore, depending on the case the authentic texts can or cannot be a strong tool to teach critical thinking. In order to have wider and more detailed research of developing critical thinking with a help of authentic texts, the topic must be researched in wider range in all the spheres of theoretical and practical part. That is why there is still a room for further findings, to answer questions more about the use of authentic texts in developing critical thinking and problems concerning it.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAutentiskie teksti kā līdzeklis 11.klases skolēnu kritiskās domāšanas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeAuthentic Texts as a Tool to Develop 11th Form Students` Critical Thinking Skills in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record