Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorNaidjonoks, Ivansen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:23Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:23Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13095en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10950
dc.description.abstractEiropas Komisijas noteikumi apmācībai cietumos, kā arī citi Latvijas valdības apstiprināti oficiāli dokumenti izaicinājuši Latvijas Cietumu administrāciju un radījuši neērtības attiecībā uz izglītības sistēmas stāvokli cietumos. Valsts institūcijās jāievēro Eiropas Savienības augstie standarti, neskatoties uz visas cietumu sistēmas novecojušo, padomju režīma tipa modeli, ko raksturo gan atbilstošu resursu, gan filozofijas trūkums. Tādēļ, lai varētu uzlabot cietumos apmācāmo personu dažādās mācīšanas stratēģijas, diplomdarbā „Interaktīvās angļu valodas mācību metodes izglītībā ieslodzījumā” pētītas interaktīvo angļu valodas mācību metožu iespējas. Tika atsevišķa gadījuma pētījums. Datu savākšanai izmantota: Rīgas Centrālcietuma nepilngadīgo novērošana; angļu valodas apguves progresa pašnovērtējuma veidlapas un pieaugušo angļu valodas kursa sākuma, noslēguma testi Šķirotavas cietumā. Pētījuma gaitā tika atklāts, ka nepilngadīgie ieslodzītie mācību procesā sastapās ar mācīšanās grūtībām pagātnē, un, tādējādi viņu mācīšanās procesam bija nepieciešama vadība. Pieaugušos ieslodzītos visvairāk izaicināja pāreja no skolotāja vadītas uz paša vadītu mācību procesu; darbs grupās; klausīšanās un runāšanas aktivitātes jauno apmācības pieeju ietvaros. Apkopotie dati liecināja, ka abu minēto notiesāto grupu motivācija mācīties palielinājās atbilstoši tam ko viņi mācījās, kur mācījās un, kā viņi tika vadīti šajā mācību procesā. Vairumam notiesāto par visiedarbīgāko, viņu valodas līmenim un mācīšanos mācīties visatbilstošāko aktivitāti kļuva uz datorapmācību balstītā valodas mācīšanas, neskatoties uz tās audio-lingvistisko pieeju ar vairākkārtēju atkārtošanu un citām biheiviorisma tehnikām, kuras nebūt nav tik populāras modernajās kognitīvi/konstruktīvajās koncepcijās. Lai gan šis pētījums ir izgaismojis vislabāko apmācības veidu cietumos, īpaši angļu valodas mācīšanos/mācīšanu, tomēr pētījumi šajā nozarē vēl jāturpina.en_US
dc.description.abstractEuropean Commission Regulations on prison education, as well as other documents ratified by the Latvian government, have placed the Latvian Prison Administration in a position of challenge and discomfort concerning the state of prison education. The high standards of the European Union ought to be observed by national institutions even if their whole prison system is an archaically old model of the soviet regime with no resources nor philosophy. Thus, the study “Interactive English Teaching and Learning Methods in Prison Education” aimed to find out how to design and implement an English language course for learners with special needs in prison. A case study was chosen to examine certain English teaching / learning methods on their interactivity and motivating learners to learn. The data collection methods were Participant Observation Checklists for the juveniles of Riga Central Prison; Self-Reflection Forms for the adult learners of Skirotava Prison; and Entrance/ Exit Test for the English language learners, the adults of Skirotava Prison. It was discovered that the juveniles faced various difficulties in the learning process, known as learning difficulties coming from their past, and needed guidance in the learning. In regard to adult learners in prison, a shift from teacher-guided to self-guided learning; working in groups where isolated and hostile criminals had to cooperate; listening and speaking activities within new approaches, challenged participants the most. The collected data showed that the learners of both groups got motivated by what they were learning, where they were learning, and how they were guided in the learning. Even Computer-assisted Language Learning (CALL) in spite of its appeal to the Audio-Lingual Approach with endless drilling, repetition and other behaviourist techniques not so popular within modern cognitive/ constructive concepts, became the most effective activity for most learners as corresponding to their language level and meta-learning development. Although this research shed light on best teaching and learning in prison education in general and English teaching and learning in particular, studies in this field should be continued.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInteraktīvās angļu valodas mācību metodes izglītībā ieslodzījumāen_US
dc.title.alternativeInteractive English Teaching and Learning Methods in Prison Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record