Mācību tēmas "Tamborētas rotas" apguve 8. klasē mājturībā un tehnoloģijās
Author
Poļaka, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Mācību tēmas „ Tamborētas rotas” apguve 8 klasē mājturībā un tehnoloģijās” mērķis ir izpētīt mācību tēmas „ Tamborētas rotas” apguves iespējas 8.klasē mājturībā un tehnoloģijās.
Diplomdarbā ir apskatīta un apkopota informācija par mācību satura atlasi. Autore izveidojusi mācību saturu tēmai „Tamborētas rotas”, kurā apkopota informācija par rotu gatavošanā izmantojamajiem materiāliem un darbarīkiem, par rotu izvēli un rotu tamborēšanas tehnoloģijām. Diplomdarbā aprakstīts pusaudžu vecumposms, kurš atbilst 8. klases skolēnu vecumposmam, izpētītas mājturībā un tehnoloģijās izmantojamās mācību metodes tēmas „Tamborētas rotas” apguvei. Autore izveidojusi tematisko plānu tēmai „Tamborētas rotas” un veikusi pedagoģisko izmēģinājuma darbību Rīgas Teikas vidusskolas 8. a, 8. b un 8. c klasē. Rezultātā autore secina, ka tēmu „Tamborētas rotas” var apgūt 8. klasē, izmantojot dažādus materiālus – stieplītes, lentītes, diegus un dzijas, un veidus: lodes formas tamborēšanu, cilindrveida tamborējumu.
Atslēgvārdi: rotas, tamborēšana The objective of the Diploma paper “Acquisition of the study course theme “Crocheted jewelry” in Form Grade 8 in housekeeping and technologies” is to research the study course theme “Crocheted jewelry” acquisition possibilities in Form Grade 8 in the subjects of housekeeping and technologies.
The information on the selection of the study course contents is reviewed and summarized in the Diploma paper. The author has developed the contents of the study course for the theme “Crocheted jewelry”, where the information on the used materials and tools in the making of the jewelers is aggregated, besides, there is batched the information on a jewelry choice and crocheting technologies. The age stage of the adolescence is described in the diploma paper, the age stage corresponding to the pupils of the Form Grade 8 pupils, researched the study methods used in the subjects of housekeeping and technologies to acquire the theme “Crocheted jewelry”. The author has developed the theme plan for the issue “Crocheted jewelry” and carried out the experimental pedagogical actions in the Form Grade 8a, 8b and 8c of Riga Teika Secondary school. As a result, the author has come to conclusion that the theme “Crocheted jewelry” can be acquired in a Form Grade 8, using various materials – wires, ribbons, threads and yarn; and using various techniques – sphere-shape crocheting, cigar-shape crocheting.
Keywords: jewelry, crocket.