Show simple item record

dc.contributor.advisorŠelvaha, Lolitaen_US
dc.contributor.authorŠimpermane, Dairaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:25Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13322en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10964
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „ Skolēnu pētniecisko iemaņu veidošanās 9. klasē mājturībā un tehnoloģijās”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt teorētiskās nostādnes par skolēnu pētniecisko darbību, izveidot mācību saturu tēmai „kompleksie tekstildarbi” un aprobēt to mājturībā un tehnoloģijās 9 klasē. Veicamie uzdevumi: 1.Izpētīt literatūras avotus par pētāmo tēmu. 2.Izveidot mācību saturu tēmai „ Kompleksie tekstildarbi”. 3.Izveidot uzskates līdzekļus. 4.Aprobēt izveidoto mācību saturu. 5.Apkopot iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. Pedagoģiskās pētīšanas metodes: literatūras izpēte, pedagoģiskais eksperiments, novērošana. Pētījuma bāze: Rīgas Teikas vidusskolas 9. b. klase. Autore izpētīja teotētiskās nostādnes par skolēnu pētniecisko iemaņu veidošanos un izstrādāja mācību saturu tēmai „Kompleksie tekstildarbi”. Kā arī izpētīt pusaudžu vecumposma īpašības. Mācību stundas autore iesāka ar pētījumu par latviešu etnogrāfiskajām jostām, dodot skolēniem jautājumus, kā ievirzi pētījuma veidošanā, būtiskākais pētījuma mērķis jostas praktiskuma nozīme, simbolika, rakstu, krāsu un tehniku. Pētījuma izstrādē iekļautas arī mūsdienu jostu nozīmi un, tāpat arī veidot ieskatu citu tautu jostu nēsāšanas tradīcijās. Praktisko uzdevumu skolnieces veica darinot savu jostu izmantojot vismaz divas tehnikas, un jostas darināšanas aprakstu ievietot pētījumā. Galarezultātā skolniecēm jāprezentē savs darbs un jāpastāsta, ko jaunu apguvušas. Secinājums par paveikto, ka uzstādītais mērķis tika sasniegts un skolniecēm radās interese par jostu nozīmi. Apkopojot rezultātus arī saniegumi skolniecēm ir vērtējami kā labi. Autore ir apmierināta ar sasniegumiem aprobējot savu mācību tēmu, tikai varēja būt mazliet vairāk stundu tieši pētnieciskai darbībai, bet veicot praktisko darbu skolnieces paralēli turpināja veidot savus pētnieciskos uzdevumus.en_US
dc.description.abstractThe topic of this thesis is “9th grade student exploratory skills development in home education and technology”. The aim of the thesis is to explore theoretical viewpoints about student investigation activities, to create study program “Complex textile creations” and to try it on 9th grade home education and technology classes. Manageable tasks: 1.Literature review of studies on exploratory theme. 2.Create study program for theme “complex textile creations”. 3.Create interpretative material. 4.Test the created study program. 5.Summarize achieved results and make conclusions. Pedagogical investigation methods: literature review, pedagogical experiment and observation. The place of research: Rīgas Teikas high schools grade 9. The author explored the theoretical approach to the student exploratory/investigation skills development and created program for theme “Complex textile creations”, also the characteristics of adolescent age period were explored. The author started with research about Latvian ethnographical belts, and also gave questions for students to direct them in their development of investigation skills. The main aims of this part of the research are practical approach to belts, their symbolism, ornaments, colors and technology. Investigation also included the modern meaning of ethnographical belts, and information on wearing traditions of other national belts. Practical task for all students was making their own belt with at least two technologies. Description of the belt making was included in every student research. Every student had a chance to present their own work and relate the new information of what they achieved. The author concluded that the main aim was achieved and students were interested in necessity of ethnographical belts. Summarizing results: the students achievements are very good. The author is pleased with the achievements of the tested study theme. There could be more lessons for investigative work. Students were doing practical task and at the same time they were doing the investigative part too.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu pētniecisko iemaņu veidošanās 9. klasē mājturībā un tehnoloģijāsen_US
dc.title.alternative9th grade student exploratory skills development in home education and technologyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record