Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorPajensone, Margaritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:27Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:27Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13534en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10979
dc.description.abstractMaģistra darbā tika pētīta intelektuālo spēju saistība ar akadēmiskiem sasniegumiem matemātikā bērniem ar mācību grūtībām un viņu WISC-IV Latvijas versijas vidējie rādītāji. Pētījumā tika izmantots Vekslera intelektuālās novērtēšanas tests (WISC-IV). Tests tika adaptēts Latvijā (Rasčevska, M., Sebre, S.), bet nav standartizēts. Tika izmantoti visi 15 subtesti: Kubu konstrukcijas, Līdzības, Skaitļu virknes, Objektu jēdzieni, Šifrēšana,Vārdnīca, Burtu un skaitļu virknes, Matrices, Izpratne, Zīmju meklēšana, Nepabeigtie attēli, Svītrošana, Informētība, Aritmētika, Verbālā spriešana. Kā arī tika izmantotas visas WISC-IV pamatskalas: Verbālā izpratne, Vizuālā domāšāna, Darba atmiņa, Apstrādes ātrums un pilna WICS-IV skala. Sakarā ar to, ka WISC-IV nav standartizēts Latvijā pētijumā, tika izmantotas sākotnējās balles, kā arī balles tika pārveidotas uz svērtām ballēm pēc Lielbritānijas standartiem. Svērtās balles tika pārvērstas saliktās ballēs. Lai diagnostētu akadēmiskos sasniegumus matemātikā, tika izmantots matemātikas sasniegumu tests, kurš ir izstrādāts Latvijā (Rašcevska, Mencis, 2009), bet vēl nav standartizēts. Līdz ar to, pētijumā tika izmantotas sākotnējās balles. Pētījumā piedalījas bērni ar mācību grutībām (19 bērni) no 1. līdz 4. klasei, kas apmeklē Rīgas specialo pamatskolu. Bērnu vecums bija no 7 līdz 12 gadiem. Kontrolgrupa (39 bērni) sastāv no Latvijas WISC-IV standartizācijas izlases. Analizējot iegūtos rezultātus, var teikt, ka ir statistiski nozīmīgas atšķirības starp intelektuālām spējām bērniem ar mācību grūtībam un bez tām. Kā arī ir statistiski nozīmīga saistība starp intelektuālām spējām un akadēmiskiem sasniegumiem matēmātikā bērniem ar mācību grūtībām. Bērniem ar mācību grūtībām pēc WISC-IV Latvijas versijas vidējā IQ vērtība neatrodas diapazonā no 70 līdz 90. Atslēgas vārdi: Intelektuālās spējas, mācību grūtības, WISC-IV Latvijas versija, akadēmiski sasniegumi matemātikā.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study was to clarify the relationship between intelligence and academic achievment in mathematics for children with learning disability and group mean of WISC-IV Latvian version for children with learning disability. In the research work there was used Wecsler Intellegence Scale Children IV edition (WISC-IV). The test was adapted to Latvia (Rasčevska & Sebre, 2008), but not standardized. Were used all 15 subtests: Block Design, Similarities, Digit span, Picture Concepts, Coding , Vocabulary, Letter-Number Sequencing, Matrix Reasoning, Comprehension, Symbol search, Picture Completion, Cancellation, Information, Arithmetic, Word Reasoning. Also were used WISC-IV main scales: Verbal Comprehension, Perceptual Reasoning Index, Working Memory Index, Processing Speed Index and general IQ. In view that WISC-IV not standardized in Latvia, in the research work there were used raw data. But after, the data were transfered in weighted quantity by Unated Kingdom standardizations. For assessment of academic achievement in mathematic there was used Math Achievement test. This test was developed in Latvia (Rašcevska & Mencis, 2009) but still not standardized. In the context of this, in the research work there were used raw score. The children with learning disability took part in the research (19 children). Children age was from 7 till 12. All children were Rigas Spcial School students from 1th till 4th class. The control group was made of Latvian WISC-IV stndart selection (39 children). Having analized the obtained results we can conclude that there is statistically essential difference in intellegence ability between children with learning disability and without it. There is statistically essential correlation berween intellegence ability and academic performance of mathematic for children with learning disability. After receiving data we can conclude that children with learning disability after WISC-IV Latvian version mean data not exist in range from 70 till 90 level. Kay word: intellegence ability, learning disability, WISC-IV Latvian version, academic performance in mathematics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleIntelektuālo spēju un akadēmisko sasniegumu saistība bērniem ar mācību grūtībāmen_US
dc.title.alternativeIntellegence abilities and academic achivement relationship of children with learning disabilitiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record