Rīgas Purvciema amatu skolas esošās profesionālās angļu valodas mācību programmas pielāgošana patreizējai situācijai tūrisma industrijā
Author
Slišāne, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ,, Rīgas Purvciema amatu skolas esošās profesionālās angļu valodas mācību programmas pielāgošana patreizējai situācijai tūrisma industrijā” mērķis bija atklāt kādas nepilnības ir esošajā Rīgas Purvciema amatu skolas profesionālās angļu valodas mācību programmā un atklāt valodas faktorus uz kuriem jākoncentrējas, lai pielāgotu šo programmu tūrisma industrijas patreizējām vajadzībām. Interesējošais jautājums bija noskaidrot, vai darba devēju un bijušo audzēkņu viedoklis būtu jāņem vērā, ja ir vajadzība pielāgot esošo profesionālās angļu valodas mācību programmu patreizējai situācijai tūrisma industrijā. Dati tika iegūti ar aptaujas anketu palīdzību, kuras tika izdalītas tūrisma industrijas darba devējiem, un intervijām. Tika intervēti minētās skolas bijušie audzēkņi, kuri pašreiz strādā nozarē. Aptaujas dati atklāja esošās Rīgas Purvciema amatu skolas profesionālās angļu valodas mācību programmas nepilnības un valodas faktorus uz kuriem jākoncentrējas mācīšanas/mācīšanās procesā. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tika izstrādāta programma jaunai tēmai ,,Drošība viesnīcās”, un tā tika izmēģināta kā atsevišķa gadījuma pētījums, lai apmierinātu tūrisma industrijas darbinieku patreizējās angļu valodas pielietojuma vajadzības. Pēc minētās tēmas apgūšanas audzēkņiem tika izdalītas tēmas vērtējuma lapas lai noskaidrotu, kādi bija pozitīvie un negatīvie aspekti tēmas mācīšanas/mācīšanās procesā.
Pēc iegūtajiem datiem var secināt, ka, pirmkārt, ir jāņem vērā darba devēju un bijušo audzēkņu viedoklis, pielāgojot esošo profesionālās angļu valodas mācību programmu patreizējai situācijai tūrisma industrijā. Otrkārt, programmā jābūt iekļautām vairāk tēmām un uzsvaram profesionālās angļu valodas mācību stundās ir jābūt uz tekošas runas attīstību. Treškārt, profesionālās angļu valodas stundu skaits nedēļā jāpalielina līdz 6 stundām. Noslēgumā, jauna tēma veiksmīgi var tikt izstrādāta un iekļauta esošajā mācību programmā.
Pētījumu būtu ieteicams turpināt, lai noskaidrotu vai audzēkņu komunikatīvās prasmes ir uzlabojušās pēc esošās profesionālās angļu valodas mācību programmas pielāgošanas patreizējai situācijai tūrisma industrijā. The aim of the Diploma Paper “Adapting the Existing Profession Oriented English Syllabus of Riga Purvciema Vocational School to the Current Situation in Tourism Industry” was to find out lacks of the exiting profession oriented English syllabus in Riga Purvciema Vocational School and to discover language factors to concentrate on in order to adapt the syllabus to current needs in tourism industry. The matter of interests was whether employers’ and former students’ points of view should be taken into account if there is need to adapt the exiting profession oriented English syllabus to the current situation in tourism industry. The data were collected by the questionnaire which was given to the employers of tourism industry and by the interviews. The current employees as the former students of the mentioned school were interviewed. The research data revealed the lacks of the existing profession oriented English syllabus in Riga Purvciema Vocational School and the language factors to concentrate on during the teaching/learning process. On the basis of the collected data, the syllabus for the new theme “Hotel security and safety” was designed and tried out as a case study in order to satisfy the current English language needs for employees in tourism industry. The theme evaluation form was given to the students after carrying out the mentioned theme to find out what positive and negative aspects were in the teaching/learning process of the theme.
The obtained data led to conclude that firstly, employers’ and former students’ points of view should be taken into account adapting the existing profession oriented English syllabus to the current situation in tourism industry. Secondly, more themes should be included in the syllabus, and the emphasis in profession oriented English lessons should be put on developing fluent speaking. Thirdly, the number of the profession oriented English lessons per week should be increased till 6 lessons. Finally, a new theme successfully can be designed and included in the existing syllabus.
The further research would be advisable in order to find out whether students’ communication skills are improved after adapting the existing profession oriented English syllabus to the current situation in tourism industry.