Adaptētie teksti pamatskolā skolēnu motivēšanai lasīt svešvalodā
Author
Burve, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Reading is an active mental process; reading develops thinking and personality. Reading and learning are the two things that determine the success of a child during the school years. First child learns to read. Then - reads to learn. Extensive reading develops imagination, thinking, enhances expression and the ability to expand vocabulary. The Diploma Paper “Graded Readers in Forms 6 and 7 to Raise Student's Motivation to Read Extensively” is a research about extensive reading, primary school students' reading habits and how to raise motivation to read extensively.
Unfortunately poor reading skills, and therefore poor learning skills, have become a reality for a huge number of children. People are living in a society that places much emphasis on visual media, but reading skills cannot be substituted with such tools as TV or computer. Motivation is a significant component of reading instruction and there is a connection between motivation and achievement. Many factors affect student's motivation to read: interest in the subject matter, perception of its usefulness, general desire to achieve, self-confidence and self-esteem, as well as patience and persistence. Motivating factor for extensive reading: learning the English language. Acquiring a foreign language at school student has a good opportunity to learn it thorough reading books in the target language.
Graded readers or texts which are created appropriate to reader language knowledge level are considered as a valuable extensive reading tool which can develop knowledge of the English language. Graded readers stories avoid using difficult grammar and vocabulary, are adapted for people learning to read or learning a foreign language. Lasīšana ir aktīvs, mentāls process; lasīšana attīsta domāšanu un personību. Lasīšana un mācīšanās ir divas lietas, kas veicina bērna veiksmi skolas gados. Sākumā bērns iemācās lasīt. Tad – lasa lai mācītos. Patstāvīga lasīšana attīsta iztēli, domāšanu un uzlabo izteiksmes veidu un spēju paplašināt vārdu krājumu. Diplomdarbs “Adaptēto lasīšanas materiālu izmantošana angļu valodas stundās 6. un 7. klases skolēnu motivēšanai lasīt patstāvīgi ” ir pētījums par patstāvīgo lasīšanu, pamatskolas skolēnu lasīšanas paradumiem un kā celt skolēnu motivāciju lasī patstāvīgi.
Diemžēl vājas lasīšanas iemaņas, un līdz ar to arī vājas mācīšanās spējas ir kļuvušas par realitāti milzīgam skaitam bērnu. Cilvēki dzīvo sabiedrībā kas lielu uzsvaru liek uz vizuālajiem medijiem, bet lasīšana nevar tikt aizstāta ar tādām ierīcēm kā televizors vai dators.
Motivācija lasīt ir svarīga lai lasītu pastāvīgi un šeit ir saikne starp motivāciju un sasniegumiem. Daudzi faktori ietekmē skolēnu motivāciju lasīt: interese par lietas būtību, pārliecība par lasīšanas lietderību, vēlme kaut ko sasniegt, pašpārliecinātība un pašcieņa, kā arī pacietība un neatlaidība. Motivējošs faktors lasīt patstāvīgi – angļu valodas apgūšana. Apgūstot svešvalodu skolā, skolēnam ir laba iespēja mācīties svešvalodu lasot tekstus un grāmatas apgūstamajā valodā.
Adaptētie lasīšanas materiāli tiek uzskatīti par vērtīgu patstāvīgās lasīšanas instrumentu kas var veicināt angļu valodas apgūšanu un zināšanas. Stāstos netiek izmantota sarežģīta gramatika un liels vārdu krājums, tie ir pielāgoti cilvēkiem kas mācās lasīt svešvalodā vai apgūst to. Vēl viena adaptēto tekstu funkcija ir palīdzēt skolēniem saprast kā gramatika un vārdu krājums darbojās komunikācijā, kā rakstnieks ir izmantojis vārdus un teikumu struktūras lai izteiktu domas, viedokļus un informāciju.