Koncepcijas veidošanas modelis 10.klases skolēnu leksikas bagātināšanai
Автор
Kopitova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jaunas valodas apgūšanā svarīgu lomu spēlē vārdu krājumu nemitīga papildīšana. Jo vairāk persona zina vārdus ,jo labāk var saprast, apkārtējos un tajā pašā laikā izteikt savas domas, tas palīdz organizēt mācīšanos un turpmāko valodas apgūšanu un attīstīšanos.
Par cik valodas mācīšanā ir daudz un dažādu veidu, kā to pasniegt un mācīt skolēniem, tādēļ šī diplomdarba autore ir nolēmusi pētīt koncepta veidošanas metodi, lai noskaidrotu, vai skolēni jūtas motivēti mācīties jaunus vārdiņus un uzlabot, un paplašināt esošās zināšanas.
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot vai konceptu veidošanas metode motivē studentus apgūt jaunus vārdiņus.
Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts vienā no Rīgas vidusskolām, lai sasniegto diplomdarbā izvirzīto mērķi. Pirmkārt, tika apkopota teorētiskā literatūra par pusaudžu vecumposmu īpatnībām, kā pusaudži mācās, leksikas apgūšanu un problēmām ,kas ar to saistītas , veidi kā tiek mācīta leksika, kā arī par priekšstatu veidošanu. Otrkārt, 10.klases skolēni aizpildīja anketu ,lai noskaidrotu viņu viedokli un uzskatus pret jaunu vārdiņu apgūšanu. Visbeidzot, 10.klases skolēni aizpildīja otro aptauju ar mērķi noskaidrot skolēnu attieksmi un viedokli pret jaunu vārdiņu apgūšanu ar priekšstatu veidošanas metodi.
Iegūtā informācija atklāja, ka studenti jūtās motivēti mācīties jaunus vārdiņus ar konkrēto metodi, to viņi pamatoja ar to, ka jūtas ērti, nepiespiesti stundās un sadarbība ar klases biedriem ļāva viņiem justies vēl pārliecinātāk un atvērtāk darbam stundā. Learning vocabulary is an important part of learning a language. The more words a person knows, the more one will be able to understand other people and express oneself, it helps to organize the learning and further language acquisition and development.
There are many various techniques how to show to students a language and to teach it, the author of this Paper decided to research concept formation method in order to discover how students learn with this particular approach, whether they feel motivated to enrich their vocabulary and expand existing knowledge.
The aim of the Diploma Paper is to discover whether the concept formation approach motivates students to learn new words.
A case study was carried out in one secondary school of Riga in order to achieve the aim. Firstly, the theoretical literature on the adolescence peculiarities of the adolescence period, how adolescents learn, vocabulary instructions and its problems, ways how to teach vocabulary and concept formation were studied. Secondly, questionnaire was completed by Form 10 students in order to discover students’ opinions and attitude towards vocabulary learning. Finally, a second questionnaire was completed with the purpose of finding out students’ opinion and attitude towards vocabulary learning with concept formation method.
The data revealed that students felt motivated to learn vocabulary with concept formation because as they admitted they felt comfortable in the lessons and communication with peers let them feel more confident and open minded.