Iepazīšanās ar Anrī Matisa kolāžām vizuālās mākslas stundās 7.klasē
Author
Voroņecka, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Iepazīšanās ar Anrī Matisa kolāžām vizuālās mākslas stundās 7.klasē”. Autori interesē audzēkņu A. Matisa kolāžu paņēmienu apguve un to izmantošana vizuālās mākslas stundās, lai skolēni bagātinātu savu pieredzi, īstenotu savas radošas idejas jaunu, oriģinālu tēlu radīšanā. Izmantojot aplikācijas tehniku, skolēni apgūst kompozīcijas principus, krāsas un silueta izteiksmīgumu.
Diplomdarba mērķis - iepazīstināt audzēkņus ar A. Matisa kolāžām un izpētīt to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 7. klasē. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi tiek izpētīti pētījuma uzdevumi.
Diplomdarbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā daļā ir apkopots teorētiskais materiāls par A. Matisa glezniecību un plašāk apskatītas viņa kolāžas.
Otrajā daļā ir izanalizētas pusaudžu vecumposma īpatnības, lai veiksmīgāk īstenotu pedagoģisku darbību.
Trešā daļa ietver sevī izstrādātu un pedagoģiskā praksē aprobētu uzdevumu kopu, piemērotas mācību metodes, vērtēšanas kritērijus un pedagoģiskās prakses rezultātu analīzi.
Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi un izdarīti secinājumi.
Darba apjoms ir 56 lappuses un 6 pielikumi. The theme of diploma is „The familiarization with Henri Matisse collages in visual art lessons in 7th grade”. Authoress is interested in H. Matisse collages technique studying and use for visual art lessons, in order to enrich students experience, realize their creative ideas to make new, original images. Using applique technique, students get the feel of rules of composition, colour and silhouette impressiveness.
The target of the diploma is to acquaint students with H. Matisse collages and to find out possibilities how to use them for visual art lessons in 7th grade. In order to achieve this target there were researched special tasks.
Diploma has three parts. In part one there is theoretical information about fauvism, H. Matisse painting and closer written about his collages.
In second part there is the analyzed information about adolescence, its specific character, in order to be successful in teaching practice.
Third part consist of in teaching practice realized task set, appropriate teaching methods, evaluating criteria and analysis of teaching practice results.
In the end there is the summary about teaching practice.
In the diploma there are 56 pages, 6 additions.