Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorRudzītis, Mārtiņšen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15338en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11003
dc.description.abstractDiplomdarbs aplūko ar rakstīšanas apguvi saistītās problēmas svešvalodā, sevišķi pievēršoties uz procesu orientētai īsformāta brīvrakstīšanai, un cenšas noskaidrot kā to varētu ietekmēt fona mūzikas lietojums. Tā kā skaņu ierakstu tehnoloģiju attīstība ir ļāvusi mūzikai kļūt visuresošai mūsdienu sabiedrībā, tā tiek aktīvi lietota pavadot neskaitāmas norises. Tomēr iespējas lietot fona mūziku skolās nav bijušas pietiekami apskatītas. Lai īstenotu darbā izvirzītos mērķus, kā pētījuma metode tika izvēlēta atsevišķa gadījuma pētījums. Tas tika veikts Rīgas 28. vidusskolā 2010. gada aprīlī un maijā, piedaloties 11. un 12. klases skolēniem. Datu ieguvei tika lietotās sekojošas metodes: teorētiskās literatūras analīze, novērošana, anketēšana un skolēnu rakstu darbu analīze. Par spīti rakstīšanas labvēlīgajam iespaidam, uzlabojot skolotāja-skolēna mijiedarbību, papildinot skolēna produktīvo vārdu krājumu, kā arī risinot ar mācību procesu saistīto spriedzi, tai klātesošs ir arī joprojām līdz galam neatrisinātu problemu loks. Literatūras par mūzikas lietojumu izglītībā pārskats ir palīdzējis atpazīt pielietojamas fona mūzikas priekšnosacījumus. Izmantojot iepriekšēju anketēšanu, šiem kritērijiem atbilstoša un agras jaunības vecumgrupai tīkama mūzika tika galvenokārt rasta klasiskās/klavieru, kā arī džeza mūzikas žanros. Ar atlasīto mūziku papildināta brīvrakstīšana uzrādīja procentuāli pieaugošu lietvārdu un apstākļa vārdu lietojumu tekstos. Lielākā daļa skolēnu klasē uzreiz jūtas ērti, klātesot fona mūzikai. Tās lietojums, papildinot mācību procesu, būtu jāveicina, vienlaikus arī plašāk un detalizētāk petot tās ietekmi uz rezultātiem, uzvedību, u.c. Atsevišķa gadījuma pētījuma rezultātā ir atklātas vairākas turpmāk risināmas nepilnības fona mūzikas lietojuma ietekmes vērtēšanā valodu apguves procesā.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper (DP) deals with issues related to learning writing in a foreign language, particularly employing short-form process-oriented free writing, and intends to find out how the use of background music would affect it. Because of the development of sound recording technology having made music omnipresent in the modern society, it is actively used to accompany a multitude of activities. However, the possibilities to use background music in schools are yet to be fully examined. To accomplish the objectives stated in the DP, the research method chosen was a case study. It was conducted at Riga Secondary School No. 28 in April and May of 2010, involving students of forms 11 and 12. The used data collection methods were: analysis of theoretical literature, observation, questionnaire, and analysis of students’ written work. Despite writing’s beneficial aspects in improving teacher-student interaction, developing a learner’s productive vocabulary, and dealing with learning stresses, it nevertheless involves a range of problems yet to be fully addressed. Review of literature on using music in education has allowed to identify the requisites of applicable background music. By use of a preliminary questionnaire, background music matching the criteria and preferred by students of the early youth age group was most often found as belonging to classical/piano and jazz genres. Free writing sessions in which this music was consequently used displayed a rise in the percentage of nouns and adverbs in the produced texts. A majority of learners are at once comfortable with background music being present in a classroom. Using it to accompany learning is to be encouraged, with consequent effects to be examined further and in more detail. Conclusions from the case study have revealed a number of issues to be dealt with in assessing the effects of background music on language learning.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleFona mūzika kā vidusskolas skolēnu iesaistes veicinātājs procesrakstīšanā angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeBackground Music to Assist Secondary School Students’ Involvement in Process Writing at Lessons of Englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record