Show simple item record

dc.contributor.advisorPapule, Evijaen_US
dc.contributor.authorCīrule, Gunaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1548en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11006
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis bija analizēt latviešu literārās valodas zilbes prosodijas izrunas īpatnības un ar to neievērošanu saistītās kļūdas, kā arī pievērst uzmanību fonētikas mācību metodikai mazākumtautību skolās. Diplomdarba uzdevumi bija: •iepazīties ar teorētisko lingvistisko literatūru par latviešu valodas zilbes prosodijas pareizrunu; •iepazīties ar teorētisko metodisko literatūru; •apzināt un nošķirt tipiskākās krievu tautības skolēnu un pašu latviešu pareizrunas kļūdas zilbes prosodijā, runājot latviski; •veikt pedagoģisko pētījumu 7. un 11. klasē; •izveidot vingrinājumu kopu pareizrunas apguvei un iegūto zināšanu nostiprināšanai mazākumtautību skolas 7. un 11. klasē; •izmēģināt daļu no vingrinājumiem praktiski; •salīdzinājumam izmantot angļu valodas uzsvara mācības specifiku; •salīdzināt zilbes skaidrojumu dažādās skolu gramatikās. Diplomdarbā izvirzīto uzdevumu izpilde parāda, ka : •latviešu valodā parasti ir saistītais pirmās zilbes uzsvars, tas sagādā grūtības to valodu runātājiem, kuru dzimtajā valodā ir brīvais uzsvars; •latviešu valodā ir vērojama zilbes intonāciju - lauztās, krītošās un stieptās sajaukšanās. To sekmē intonāciju dažādību izloksnēs. Grūtības rodas tiem runātājiem, kuru dzimtajā valodā ir tikai viens vai divi veidi, kā arī tad, ja tiek runāta cita zilbes intonācija. Mazākumtautību skolēniem ,kuru dzimtajā valodā nešķir zilbes intonācijas, nākas vairākkārt vingrināties saklausīt šīs atšķirības; •vingrinājumu izveidē veiksmīgi var izmantot dažādus didaktiskos principus: uzskatāmības, patstāvības, pieejamības, pakāpeniskuma u.c. principus.en_US
dc.description.abstractThe aim of the buchelor’s paper was to analyze the peculiarities of a syllable prosody’s pronounciation it the Latvian literary language and the mistakes which are connected with its non-observance. Also I wanted to pay attention to the methodology of teaching phonetics at non-native schools. The tasks of the paper were: •To acquaint with theoretical linguistic literature about the pronounciation of a syllable prosody’s in the Latvian language •To acquaint with the theoretical methodological literature •To get know and seperate typical, Russian pupil’s and Latvian pupils pronounciation mistakes in the syllable prosody, speaking in Latvian •To form tha exercises in order to teach the pronounciation letter and to strenghten the existing knowledge in forms 7 and 11 at non-native schools of independence, accessibility, demonstration, consequence etc.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleZilbes prosodija latviešu valodas kā otrās valodas mācībās.en_US
dc.title.alternativeThe prosody of a syllable in Latvian as the second language teaching.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record