Pašreizējais angļu valodas skolotāja tēls valodas mācību procesā vidusskolā
Author
Jankovska, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāja profesija vienmēr ir bijusi svarīga, jo skolotāji ir tie, kuri māca visas citas profesijas. turklāt angļu valodas skolotāji māca skolēniem valodu, kurā runā visā pasaulē. Tomēr skolotāja tēls un šīs profesijas prestižs sabiedrībā neatspoguļo tās nozīmīgumu. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot pašreizējo angļu valodas skolotāja tēlu valodas mācīšanās procesā vidusskolā.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izpētīta literatūra, kā pētījuma metode tika izvēlēts atsevišķa gadījuma pētījums; kā datu vākšanas metodes tika vāktas esejas, veidotas anketas un intervijas. Pētījums tika veikts 2010. gada martā un aprīlī Rīgas Teikas vidusskolā, tajā piedalījās 10.a, 10.b klase un angļu valodas skolotājas.
Tika noskaidrots, ka pašreizējais angļu valodas skolotāja tēls ir gudra, inteliģenta persona ar humora izjūtu, kas ir gatava attiecīgi rīkoties, ja kas negaidīts notiek mācību stundas laikā, skolotājs valkā modernas un ērtas drēbes, runā tekošā un skaidrā angļu valodā, mācību procesā atrodas skolēnu vidū un aktīvi iesaista tos darbā, ir pacietīgs un radošs, nepieciešamības gadījumā stingrs.
Tika secināts, ka skolotāja profesijas prestižs ir atkarīgs no sabiedrības attieksmes, tomēr paši skolotāji var uzlabot tā stāvokli sabiedrībā, uzsverot šīs profesijas svarīgumu mācību – mācīšanās procesā. Angļu valodas skolotāji atzina, ka sabiedrības attieksme ir mainījusies, tomēr pašiem skolotājiem ir jādomā pozitīvi. Tā kā lielākā daļa skolotāju strādā tādēļ, lai vadītu skolēnus cauri zināšanām un dalītos ar savu dzīves gudrību un pieredzi, pozitīva attieksme un spēcīga personība ir tās prasības, kas vajadzīgas, lai strādātu par skolotāju. Tas būtu jāņem vērā nākamajiem angļu valodas skolotājiem. The teacher’s profession has always been of a great importance as teachers are the ones who actually teach all other professions, moreover the English language teacher leads pupils through the knowledge of language spoken all over the world, although the image of the teacher and the prestige of this profession in society do not reflect the significance of it. Therefore the aim of the Diploma Paper is to ascertain the current image of the English teacher in language learning process at the Secondary school.
To achieve the stated aim the literature survey has been done; case study as a research method was chosen; essays, questionnaires and interviews as data collection methods were designed and given to forms 10a and 10b, and to the English language teachers at Riga Teika Secondary school in March and April, year 2010.
It was found out that the current image of the English language teacher is a smart, intelligent person with a sense of humor, being able to act appropriately if anything unexpected happens during the lesson, the teacher wears modern and comfortable clothes, speaks fluent and clear English, is among the pupils in the learning process and involves them actively in the work, is patient and creative, strict when necessary.
It has been concluded that the prestige of the teacher’s profession depends on the attitude from society, although the teachers themselves can improve this position by highlighting the importance of this profession in the teaching-learning process. The English language teachers admitted that the attitude from society has changed, although the teachers themselves have to think positively as the majority of teachers still work because of the willingness to lead the pupils through knowledge with the wisdom of life and experience. Therefore positive attitude and the power of personality are required for the teacher’s profession. It should be taken into consideration for the future English language teachers.