Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorKukaine, Lieneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:30Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15666en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11010
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Improvizācijas teātris vidusskolas klašu skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai”. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, vai improvizācijas teātris ir labs paņēmiens, kas var tikt izmantota vidusskolēnu vārdu krājuma paplašināšanai. Pētījuma metode ir gadījuma pētījums, kas tika veikts Āgenskalna ģimnāzijas 10. un 11. klasēs prakses laikā no 2010. gada 1. līdz 26. martam. Diplomdarbā tika izmantotas dažādas pētnieciskās metodes: intervija ar angļu valodas skolotāju, kā arī skolēnu veikto testu un anketēšanas rezultātu analīze. Intervijas mērķis bija uzzināt skolotājas viedokli par dažādiem aspektiem, kas saistīti ar mācību procesu abās gadījuma pētījuma klasēs, kā arī rast atbildes uz jautājumiem, kas ir nozīmīgi tālākai gadījuma pētījuma norisei. Gadījuma pētījuma norise atbilda Dž. Skrivenera izstrādātajai pieejai: ‘zināšanu pārbaude – mācīšana – zināšanu pārbaude’, tādēļ skolēnu darbu analīze tika izmantota kā pētnieciskā metode. Pirmās zināšanu pārbaudes darba rezultātu analīze tika veikta, lai uzzinātu skolēnu pašreizējo vārda krājuma zināšanu līmeni, kā arī, lai noteiktu nezināmos vārdus no jaunā vārdu krājuma. Savukārt otrā zināšanu pārbaudes darba analīze tika veikta, lai uzzinātu skolēnu vārdu krājuma zināšanu līmeni pēc improvizācijas teātra tehniku izmantošanas angļu valodas stundās vārdu krājuma paplašināšanai. Anketas mērķis bija uzzināt skolēnu viedokli par improvizācijas teātra tehniku efektivitāti kā mācību procesa sastāvdaļu angļu valodas stundās. Pēc intervijas ar angļu valodas skolotāju noskaidrojās, ka vārdu krājums gadījuma pētījuma klasēs ir problēma, kas jārisina, turklāt jāizmanto efektīvi paņēmieni, vārdu krājuma paplašināšanai. Balstoties uz studentu darbu analīzi, visi vārdi no vārdu krājuma tika atzīti par nezināmiem. Otrās zināšanu pārbaudes rezultātu analīze pierādīja to, ka pēc improvizācijas teātra tehniku izmantošanas skolēnu vārdu krājuma zināšanu līmenis bija ievērojami uzlabojies. Vairumam skolēnu pirmajā zināšanu pārbaudē vārdu krājuma zināšanu līmenis bija zem 50%, savukārt pēc otrās zināšanu pārbaudes nevienam skolēnam tas nebija zemāks par vidējo zināšanu līmeni. Turklāt, anketu rezultāti pierādīja, ka paši skolēni improvizācijas teātra tehnikas atzīst kā efektīvu veidu vārdu krājuma paplašināšanai. Balstoties uz literatūras izpēti, vārdu krājums tiek uzskatīts kā viena no prioritātēm valodas mācīšanās procesā, tāpēc tam būtu jāvelta īpaša uzmanība angļu valodas stundās. Un, lai sniegtu skolēniem iespēju mācīties ar aktīvas darbības palīdzību, jāizmanto efektīvi paņēmieni. Pēc Diplomdarba gadījuma pētījumā iegūto datu analīzes tika noskaidrots, ka improvizācijas teātra tehnikas ir efektīvs paņēmiens vārdu krājuma paplašināšanai ar nosacījumiem, ka tās ir precīzi izplānotas, saskaņotas un atbilstoši iekļautas angļu valodas stundās. Un it īpaši, tām jābūt izmantotām ar mērķi praktizēt konkrētu vārdu lietojumu.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Diploma paper is “Improvisation Theatre for Enriching Secondary School Students’ Vocabulary”. The aim of the Diploma paper is to find out whether improvisation theatre is a good way how secondary school students’ vocabulary can be enriched. The method of research used in this study was a case study, and it was carried out in Agenskalna secondary school one grade 10 and one grade 11 during the teaching practice from March 1 till March 26, 2010. Data collection methods that were used in the case study were an interview with the English teacher, analysis of students’ tests and questionnaire for students. The aim of the interview was to find out the English teacher’s opinion about different aspects of the educational process in both classes of the case study and get the answers to particular questions that were meaningful for the further case study. The procedure of the case study corresponded to the ‘test-teach-test’ approach suggested by J. Scrivener and for this reason the data collection method - analysis of students’ work, was used. The analysis of the first test was done in to find out students’ current vocabulary knowledge and unknown words from the new vocabulary whereas the analysis of the second test was done with to find out students’ level of vocabulary knowledge after improvisation theatre techniques for enriching their vocabulary had been used. The aim of the questionnaire was to find out students’ opinion about the effectiveness of improvisation theatre techniques as a part of their educational process in the lessons of English. After the interview with the English teacher it was found out that vocabulary in the case study classes is a problem that has to be worked on, furthermore, effective ways have to be used for enriching vocabulary in English lessons. According to the analysis of students’ work, all the words from the new vocabulary were considered as unknown. But the analysis of the second vocabulary test proved that there was considerable vocabulary knowledge progress after the use of improvisation theatre techniques. In the first test the majority of students had vocabulary knowledge level that was below 50%, but there were no students whose knowledge level was below the average in the second test. Besides, the data gained from the questionnaire proved that students themselves consider improvisation theatre as an effective way how students’ vocabulary can be enriched. Based on the study of literature, vocabulary is looked on as one of priority areas in language learning therefore special attention has to be paid to it in English lessons. In order to provide students the opportunity to learn vocabulary through the action, effective ways have to be used. After the analysis of data gained in the case study of the Diploma Paper, it turned out that improvisation theatre techniques is an effective way for enriching students’ vocabulary if they are well–planned, coherent and appropriately implemented in English lessons. More importantly, they have to be used with the purpose to practise the use of certain words.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleImprovizācijas teātris vidusskolas klašu skolēnu vārdu krājuma paplašināšanaien_US
dc.title.alternativeImprovisation Theatre for Enriching Secondary School Students’ Vocabularyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record