Grafikas tehnikas – linogriezuma izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 4. klasē
Author
Ručevska, Alba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Grafikas tehnikas – linogriezuma izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 4. klasē” galvenais mērķis ir izpētīt grafikas tehnikas – linogriezuma izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 4. klasē. Lai to realizētu tiek izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta un apraksta grafikas tehniku – linogriezums un grafiķa D. Rožkalna daiļradi, veic vizuālās mākslas pamatizglītības standarta un programmas izpēti, apraksta 4. klašu skolēnu vecumposma īpatnības, izstrādā un realizē uzdevumu kopu 4. klasē, analizē un apkopo pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā iegūtos rezultātus, kā arī veic piemērotāko metožu atlasi un sniedz to lietderības un nepieciešamības pamatojumu.
Diplomdarba noslēguma daļā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir iekļautas mākslas darbu reprodukciju kopijas, izmantotie uzskates materiāli, skolēnu darbi, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtējumu tabulas un skolēnu darbības fotouzņēmumi.
Atslēgvārdi: linogriezums, D. Rožkalns, praktiskais darbs, motivācija Anotation
The main goal of work „The possibilities of use of graphic technique linocut in the 4th grade at visual art lessons” is to explore the possibilities of the use of graphic technique linocut in the 4th grade at visual art lessons. There are several tasks accomplished in order to do this.
Firstly, the research and description of linocut itself and graphic artist’s D. Rozkalns creative work has been done. Tasks also involved researching of primary school art education standard and the program, and description of individualities of the 4th grade pupil as well. Secondly, tasks covered creation of group of assignments for 4th grade pupil and these assignments were performed in the actual class work. Thirdly, the analysis of the results acquired in the pedagogic experiment was done, the most appropriate assignments were selected and for those assignments suitableness and necessity was justificated.
At the end of diploma work the research results and acquired conclusions are given. Art works’ reproduction copies, visualization materials, works of pupil, group of created assignments, evaluation tables and pupil’s works are given in appendices.
Key words: linocut, D. Rozkalns, practical work, motivation