9.klašu skolēnu prasmes strādāt ar informāciju pilnveidošana latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā.
Autor
Petroveca, Alisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs ir veltīts 9.klašu skolēnu prasmes strādāt ar informāciju pilnveidošanas iespējām latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā. Temata izvēle ir noteikta ar problēmas aktualitāti gan mūsdienu izglītības kontekstā, gan sakarā ar 9.klašu mācību programmas un izglītības standartu saturu.
Diplomdarba mērķis ir skolēna informācijas sistematizēšanas prasmju un mācīšanās spēju izkopšana, skolēna motivēšana un sagatavošana patstāvīgam mācību procesam, tādā veidā sekmējot virzību uz mūžizglītību.
Diplomdarba zinātniskā bāze ir E.Maslo, V.Kuļko, L.Obuhovas, L.Vigotska, Ž.Piažē, Ā.Ferjēra, D.Laivinieces, V.Šatalova, J.Meženko, O.Filinas, R.Andžānes, M.Gavriļinas pētījumi par mācīšanās spējām, pusaudžu vecumposma īpatnībām, balsta konspekta izmantošanu un informācijas sistematizēšanas prasmju attīstīšanu mācību procesā.
Diplomdarba pamatjautājums bija, kā var izmantot darbu ar informāciju, lai sekmētu skolēnu mācīšanos procesu un pilnveidotu pašmācības prasmes.
Diplomdarba ietvaros veikto stundu fragmentu rezultātu analīze rāda skolēnu prasmes strādāt ar informāciju attīstību, ļauj secināt par skolēnu pašmācības motivācijas līmeņa paaugstināšanos, pozitīvu tendenci mācību materiāla apzināšanās un pielietošanā praksē. The Diplom Paper is dedicated to the idea of students' skills to acquire information and apply it during the lessons of the state language in Form 9, minorities school.
The choice of the theme was done according to the actuality of the problem in the context of modern education as well as the essence of the school curriculum for Form 9 and National Programme.
The goal of the paper is: cultivation of students' learning skills and their abilities to systematize acquired information, students' motivation and readiness independently take part in the study process and in that way successfully stimulate the tendency to the life-long education.
Scientific and research works by E.Maslo, V.Kulko, L.Obuhova, L.Vigotsky, J.Piazhe, A.Ferjer, D.Laiviniece, V.Shatalov, Y.Mezhenko, O.Filina, R.Andzhane, M.Gavrilina made the sphere of students' learning abilities, peculiarities of teenagers' psychology, notes usage in development of informative skills in the study process, have been analyzed in the paper.
The top problem of the research was – how the work with information could be use in order to make the study process successful and master students' selfeducation skills.
The author analyzed several practical lessons in order to give a real picture of students' skills to work with information, this analyses gives us possibility to state the raise of students' motivation in the field of self-education and positive tendencies in acquiring study material and applying it in practice.