Kubisma mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu iepazīšana mākslas skolā 6. klasē
View/ Open
Author
Teninsone, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „ Kubisma mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu iepazīšana mākslas skolā 6. klasē ”. Diplomdarba mērķis ir pētīt kubisma mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu iepazīšanas iespējas vizuālās mākslas stundās mākslas skolā 6. klasē.
Šī mērķa sasniegšanai tika izmantotas tādas pētīšanas metodes kā literatūras analīze, mākslas darbu reprodukciju izpēte un analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un skolēnu darbības rezultātu izpēte.
Izpētot literatūru par kubisma un tā attīstību, tika secināts, ka ir iespējams sekmēt radošās personības attīstību, pilnveidot skolēnu uztveri, atmiņu un domāšanas veidus, tai skaitā abstrakto domāšanu. Darbā autore apskata kubisma mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un šī stila mākslas valodu, izteiksmes līdzekļu formas, kas būtu svarīgi iepazīt vizuālās mākslas stundās 6 klasē. Sekmīgai skolēnu iepazīstināšanai ar jaunu mācību tēmu svarīgi būtu ievērot skolēnu vecumposma īpatnības, tāpēc autore piedāvā ieskatu par pusaudžu vecumposma psiholoģisko raksturojumu.
Izvērtējot izmēģinājumdarbībā skolēnu darbu iegūtos rezultātus, tiek secināts, ka skolēni sekmīgi apguvuši tēmu. Līdz ar to diplomdarba mērķis ir sasniegts. Diploma theme is "Cubism artistic expression in the meaning of getting to know the art school of the 6th class." Diploma aim is to develop and approve the task group of cubism in the studies of art in lessons of the 6th class.
To achieve the goal, used such methods as an analysis of research literature, study and analysis of art reproductions, teacher observation, teaching and practical work, as well as research results of the pupils works.
Exploring the literature on cubism Art and its development, it was concluded that the study of this style promotes creative personality, improved perception, memory ant thought processes, including abstract thinking. The author examines the work of cubism Art artistic language and forms of expression of this style, as an important part that is needed to be learned in the lessons of visual arts in grade 6th. For the successful mastering of new training topics, should also take into account the peculiarities of the age of pupils, so the author suggests acquaintance with the psychological characteristics of adolescence.
Evaluate the results of pupils in practice, concluded that the pupils have successfully mastered the new topic, resulting goal of the diploma have been achieved.