Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorStaļmačenoka, Ļubovaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:32Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:32Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16383en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11020
dc.description.abstractLai efektīvi komunicētu jebkurā valodā ir nepieciešamas divas vienlīdz svarīgas prasmes: runāšana un klausīšanās. Ārpusklases klausīšanās sniedz iespēju praktizēt klausīšanās prasmes autentiskā angļu valodas vidē. Šim nolūkam var tikt izmantoti daudzveidīgi avoti. Ņemot vērā faktu, ka vairākums vidusskolas skolēnu ir aktīvi interneta lietotāji, var izvirzīt pieņēmumu, ka interneta avoti var tikt izmantoti ārpusklases klausīšanās aktivitātēm. Tāpēc diplomdarba mērķis bija izpētīt vai ārpusklases klausīšanās, izmantojot interneta avotus, uzlabo vidusskolas skolēnu klausīšanās prasmes. Šim nolūkam tika pētīta atbilstoša literatūra lai uzzinātu, kas ir ārpusklases klausīšanās; kādas ir vidējā zināšanu līmeņa klausīšanās prasmes un klausīšanās eksāmena prasības, kā arī tika izskatītas vadlīnijas atbilstošu ārpusklases klausīšanās interneta avotu izvēlei. Izvēlētā pētniecības metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, kas tika veikts Rīgas 40.vidusskolā divās 10 klašu skolenu grupās. Vispirms skolēniem tika lūgts aizpildīt anketu, lai uzzinātu viņu iepriekšējo pieredzi ārpusklases klausīšanās aktivitātēs. Tālāk skolēnu klausīšanās prasmes tika testētas, izmantojot intensīvās klausīšanās uzdevumu. Pēc tam skolēni saņēma interneta avotu sarakstu sešām nedēļām. Pētījuma beigās skolēnu klausīšanās prasmes tika atkārtoti testētas. Skolēni aizpildīja vēl vienu anketu, lai uzzinātu viņu viedokli par ārpusklases klausīšanās interneta avotiem. Papildus iepriekšminētajām datu vākšanas metodēm, pieci angļu valodas skolotāji tika intervēti, lai uzzinātu viņu pieredzi ārpusklases klausīšanās izmantošanā. Iegūtie dati tika analizēti un tika secināts, ka skolēni un angļu valodas skolotāji uzskata, ka interneta avotu izmantošana ārpusklases klausīšanās aktivitātēm uzlabo skolēnu klausīšanās prasmes. Turklāt, tie dod skolēniem iespēju iepazīties ar dažādām mutvārdu valodas īpašībām tādām kā intonācija, teikumu un vārdu uzsvars. Visbeidzot, ārpusklases klausīšanās interneta avoti nodrošina skolēnus ar materiāliem par neskaitāmām tēmām, kas var kalpot kā pamats vispārīgai izglītībai . Nobeiguma var teikt, ka diplomdarba autore uzskata, ka diplomdarba mērķis tika sasniegts un hipotēze, kas tika izvirzīta pētījuma sākumā tika pierādita. Ja visi ārpusklases klausīšanās aspekti un prasības tiek ņemti vērā, interneta avotu izmantošana ārpusklases klausīšanās aktivitātēm uzlabo vidusskolas skolēnu klausīšanās prasmes.en_US
dc.description.abstractIn order to communicate effectively in any language two equally essential skills are required: speaking and listening. Extensive listening provides an opportunity to practise listening skills in environment of authentic English. For this purpose various sources may be used. In view of the fact that majority of secondary school students are active Internet users, it may be assumed that Internet sources may be used for extensive listening. Therefore, the Aim of the Paper was to explore whether extensive listening Internet sources improve secondary school students` listening skills. For this purpose relevant literature was studied to find out what extensive listening is; intermediate level listening skills and listening exam requirements were overlooked as well as guidelines on how to choose appropriate extensive listening Internet sources. The chosen method of research was a case study which was conducted in Riga Secondary School Nr.40 in two groups of the 10th Form students. First, students were asked to fill out Questionnaire1 to find out their previous experience in extensive listening. Next, students` listening skills were tested using an intensive listening task. Afterwards, a list of Internet sources for six weeks was provided. At the end of the research students` listening skills were tested again. Another questionnaire was filled out by students to discover their opinion about extensive listening Internet sources. In addition, five teachers of English were interviewed to examine their experience in using extensive listening. The data received were analysed from which it was concluded that students and teachers of English find that extensive listening Internet sources improve students` listening skills. What is more they expose students to various features of spoken language such as intonation, sentence and word stress. Finally, extensive listening Internet sources provide students with materials on numerous topics, which may serve as a platform for general education. In conclusion, it might be stated that the author of the Paper considers that the Aim of the Paper was reached and the Hypothesis set at the beginning of the research proved to be right. If all the requirements and aspects of extensive listening are taken into account, extensive listening Internet sources improve secondary school students` listening skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleĀrpusklases klausīšanās interneta avoti vidusskolas skolēnu klausīšanās prasmju uzlabošanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeExtensive Listening Internet Sources to Improve Secondary School Students` Listening Skills in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record