Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorLiepa, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:33Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16641en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11026
dc.description.abstractRadošai nākotnes personībai ir jāapgūst ļoti dažādas pielietojamās metodes, kas ļaus gūt panākumus strauji mainīgajā pasaulē. Tas ir īpaši svarīgi vidusskolēniem, jo tie vistuvāk atrodas pārmaiņu slieksnim. Tālākajā izglītība, vai pievienojoties darba tirgum, skolēniem būs jāparāda savas prasmes un spējas domāt plaši un kritiski, kā arī, veikt darbus patstāvīgi un radoši. Radoša teksta interpretācijas izmantošana angļu valodas mācīšanas procesā ir mēģinājums kaut ko panākt šajā virzienā. Pētījuma mērķis ir izpētīt kā radoša teksta interpretācija, izmantojot mākslas pamatelementus angļu valodas stundās, veicina vidusskolēnu radošo pašizpausmi. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, autore veica atsevišķa gadījuma pētījumu. Tā laikā, sadarbībā ar skolas psiholoģi tika testēts skolēnu radošuma līmenis pirms. Psiholoģe izmantoja E. Paula Torranca Figurālo kreatīvās domāšanas testu (TTCT). Tests tika veikts divas reizes- pirms un pēc īstenotajām stundām izmantojot mākslas elementus. Lai noskaidrotu testu rezultātus, autore intervēja skolas psiholoģi pēc katra testa. Autore novēroja un vērtēja īstenotajās stundās skolēnu sasniegumus un attieksmi pirms un pēc uzdevumiem, kuros tika izmantoti mākslas elementi- komiksu zīmēšana un plakātu veidošana. Pētījuma beigās tika anketēti skolēni, lai iegūtu atgriezenisko saiti par īstenotajām stundām izmantojot mākslas elementus. Pētījuma rezultāti: 1)teorētiski pamatota radošās pašizpausmes nozīme un tās pilnveides iespējas svešvalodas apguves procesā; 2)izpētīts, ka izmantojot radošu teksta interpretāciju valodas apguves procesā attīstās skolēnu spējas analizēt, sadarboties, pamatot savu viedokli, attīstās publiskās runas prasmes, kā arī angļu valodas prasmes un tekošums; Secinājums: Pētījuma laikā autore noskaidroja, ka, izmantojot radošas aktivitātes (komiksu zīmēšana, plakātu un prezentāciju veidošana un kolāžu veidošana), skolēnu motivācija un interese par Angļu valodas stundām palielinās, un angļu valodas apguve uzlabojas.en_US
dc.description.abstractCreative future personality must acquire various applicable methods that would stimulate succeeding in the rapidly changing world. It is especially vital for secondary school students as they are the closest to the threshold of the changes. During their future education or when joining the labor market, students will have to show their abilities and skills to think broadly and critically, work independently and creatively. Implementation of the creative text interpretation in the English teaching process is an attempt to achieve something in this direction. The aim of the paper is to find out how creative text interpretation using the elements of art in English lessons facilitates secondary school students’ creative self-expression. To reach the set aims author carried out a case study, during which, in cooperation with the school psychologist students’ creativity level was tested. Psychologist used E. Paul Torrance’s Figural Creative Thinking Test (TTCT). The test was done twice- before and after the lessons using the elements of art. To find out the results of the tests author interviewed the school psychologist after each test. During the implementation of the lessons using the elements of art author observed the participating group, evaluated students’ performance during the lessons before the elements of art-drawing comics and making poster were used and after. At the end of the case study students were asked to fill in the questionnaire to receive the feedback about the lessons using the elements of art. Results of the study: 1)theoretically grounded significance of the creative self expression and facilities of its improvement during the process of the acquisition of foreign language; 2)studied that students’ abilities to analyze, cooperate, ground their opinion, public speech skills, fluency and the proficiency of English language improve and students’ creativity evolves using creative text interpretation during the language learning process; Conclusion: During the case study the author ascertained that when creative activities (drawing comics, making poster or presentations, or making collage) are used, students’ interest in the English lesson raises, motivation increases and the acquisition of the language improves.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRadoša pieeja teksta interpretācijai angļu valodas stundās vidusskolā skolēnu radošās pašizpausmes veicināšanaien_US
dc.title.alternativeCreative Approach to Text Interpretation in English Lessons to Facilitate Secondary School Students' Creative Self Expressionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record