• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu tautas godu ieražu iepazīšana literatūras stundās 8.klasē

Thumbnail
View/Open
299-17453-Lasma_Ruza-_Riekstina_KlaF030012.pdf (1.444Mb)
Author
Ruža-Riekstiņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Latviešu tautas godu ieražu iepazīšana literatūras stundās8. klasē” ir ietvertas un risinātas tēmas, kas ir aktuālas lauku pamatskolā. Problēmas var risināt, ja ir izmantotas mācību organizācijas formas un metodes, kas piemērotas katrai klasei, balstoties uz skolēnu rakstura īpatnībām. Dažādu metodisko paņēmienu pielietošana ļauj skolēniem seviradošāk izpaust un paplašinātredzesloku. Diplomdarba mērķis: teorētiski pamatot un praktiskā darbībā pārbaudīt latviešu tautas godu ieražu aktualizāciju, izceļot to ētiski estētiskās vērtības literatūras stundās 8. klasē. Darba uzdevumi: 1.Izstudēt un apkopot teorētisko literatūru pedagoģijā, psiholoģijā, literatūrzinātnē, folkloristikā un filozofijā. 2.Tuvāk izpētīt un atlasīt stundas mērķiem un uzdevumiem atbilstošus folkloras materiālus, tajā skaitā tautas dziesmas, ticējumus, paražas. 3.Izstrādāt mācību metodisko uzdevumu kopu latviešu godu iepazīšanai 8. klasē. 4.Realizēt izstrādāto metodisko sistēmu praksē. 5.Apkopot un izvērtēt skolēna un skolotāja sadarbības rezultātus. Apzinot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, folkloristiku, literatūrzinātni, filozofiju, kā arī izpētot skolēnu viedokļus par literatūras mācību priekšmeta un atziņas par godu ieražu aktualitāti, ir izstrādāta viena no iespējamām mācību izmēģinājuma norisēm, kas veidotu un pilnveidotu skolēnu izpratni par ētiski estētiskajām vērtībām latviešu tautas godu ieražu apguvē. Diplomdarba pirmajā nodaļā ir iztirzāts ētiski estētisko vērtību pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, kas jāņem vērā, lai pilnveidotu literatūras mācību priekšmetu. Otrajā nodaļā ir apzinātas latviešu tautas godu tradīcijas un to atspoguļojums tautas dziesmās, to ētiski estētiskās vērtības. Trešajā nodaļā ir norādīti veidi sadarbības veicināšanai starp skolēnu un skolotāju. Ceturtajānodaļāatspoguļota mācību metodiskās sistēmas izstrāde. Piektā un sestā nodaļa ietver sevī mācību izmēģinājuma norisi un sadarbības apkopojumu. Mācību process tiek veidots tā, lai stundas būtu vērtīborientētas un rosinošas, lai skolēnu apziņa un redzesloks paplašinātos, lai skolēni atpazītu ētiski estētiskās vērtības folklorā, it īpaši latviešu tautas godos. Ņemot vērā skolēnu aktivitāti stundās un mājas darbu izpildē, diplomdarba autores iecere ir īstenojusies praksē.
 
Diploma „Latvian people honor tradition of acquaintance in literature lesson in class 8” is included and dealt with topics that are important for rural primary school. Problems can be solved, if it is used for training organisation and methods that are suitable for each class based student character peculiarities. The use of different methodological techniques allows students to creatively express themselves and expand their horizons. The aim of the diploma: in theory and practical action on the customs check the updating of the Latvian people, highlighting the ethical aesthetic value in literature lessons in class8. Work tasks: •study and collect the theoretical literature, psychology, pedagogy, literature, folklore and philosophy. •explore and selectthe lesson goals and objectives according to the materials of the folklore materials, including folk songs, beliefs, practices. •Develop a training methodological system for Latvian honor introduction in class 8. •Realize the methodological framework in practice. •Summarize and assess the results of cooperation between the student and the teacher. Identifying the pedagogical and psychological literature, philosophy, folklore, literature, as well as exploring the students' views and knowledge is one of the possible training pilot developments which would improve pupils' understanding of ethical and aesthetic values of the Latvian nation honor tradition of learning. Diploma thesis in the first chapter explores the Latvian folk traditions of honor and a reflection of popular songs, it ethical to aesthetic values . The second chapter deals with pedagogical psychological characteristics to be taken into account in order to establish effective cooperation between pupils and teachers. The third section is reflected in the teaching methodological system development. The fourth and the fifth chapter includes a summary of pilot training progress and cooperation. The training process are designed to be well targeted and challenging to pupils and expand horizons for students to recognize the ethically aesthetic value, especially in the Latvian honor tradition. Taking into account the pupil activity in the lessons and home work, the diploma concept is implemented in practice.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11047
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV