Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorGaugere, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:35Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17628en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11049
dc.description.abstractDarba temats: Adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē mazbērnu vecumā. Autors: Zane Gaugere Vadītājs: profesore Ruta Ināra Kaņepēja Apjoms: 135. lpp, 14 tabulas, 25 attēli, izmantoti 78 literatūras avoti. Pētījuma bāze: PII „Māra” 1. un 2. grupas bērni. Pētījuma mērķis: teorētiski izanalizēt adaptācijas procesa norisi mazbērnu vecumā un praktiski pārbaudīt rotaļu ietekmi adaptācijas procesa norisē mazbērnu vecumā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par adaptācijas būtību, nozīmi un norisi pirmsskolā. Analizēta literatūra par mazbērnu vecumposmu, tā īpatnībām, socializācijas un saskarsmes nozīmi adaptācijas periodā. Analizēta literatūra par temperamenta nozīmi adaptācijas procesā. Pirmsskolas gaitu uzsākšana ir nozīmīgs brīdis bērna dzīvē. Tas nāk ar pārmaiņām. Bērnam ir jāprot pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Pieaugušo uzdevums ir šo adaptācijas procesu padarīt pēc iespējas vieglāku. Lai atvieglotu bērniem šo procesu, tika atlasītas un izmēģinātas rotaļas un vērots, kā tās ietekmē adaptācijas procesu. Darba praktiskās daļas pirmajā posmā tika izstrādātas un izanalizētas anketas vecākiem un pedagogiem. Anketu rezultāti ļāva izdarīt secinājumus par adaptācijas procesa norises gaitu pirmsskolā. Pētījuma gala rezultāti ļauj secināt, ka ar rotaļu palīdzību iespējams bērniem atvieglot adaptācijas procesu pirmsskolā. Atslēgas vārdi: Mazbērnu vecumposms, adaptācija, socializācija, saskarsme, rotaļa, temperaments.en_US
dc.description.abstractThe topic of the Paper: Adaptation in primary school in age of toddler. Author: Zane Gaugere Leader: professor Ruta Inara Kanepeja Structure of the Paper: 135 pages, 14 tables, 25 pictures. The list of literature contains 78 entries. Research base: first and second group of primary school „Mara”. The aim of the Paper: Analyze and explore theory of adaptation process in age of toddler and verify how play reflect on adaptation process in age of toddler. The hypothesis of the Paper: The process of adaptation in primary school can be relieved with help of play. Professional and education literature has been used in the elaboration of the Paper. The practical part is based on the survey carried out in first and second group of primary school „Māra”. The Paper consist of two parts: theoretical and practical part. The theoretical part of the Paper provides the analysis of the pedagogical and psychological literature about sense, content and process of adaptation in primary school. Paper provides the analysis of literature about toddler age and socialization and communication sense in period of adaptation. Also the Paper contain the analysis of literature about temperament sense in process of adaptation. How the play have an effect on adaptation process of the child in primary school. The practical part of the Paper provides the analysis of parents and teachers questionnaire. In the result, the author of the Paper has proved the hypotesis raised in the beginning of the Paper. Key words: age of toddler, adaptation, socialization, communication, play, temperament.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAdaptācija pirmsskolas izglītības iestādē mazbērnu vecumāen_US
dc.title.alternativeAdaptation in primary school in age of toddleren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record