Skolēnu profesionālās svešvalodas kompetences veidošanās arodvidusskolā
Автор
Hmeļņicka, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Ņemot vērā vispārējo aktualitāti - vajadzību pēc kompetentiem profesionālas sfēras darbiniekiem Eiropas darba tirgū, Alīnas Hmeļņickas maģistra darba temats ir „Skolēnu profesionālās svešvalodas kompetences veidošanās arodvidusskolā”.
Maģistra darba teorētiskajā daļā darba autore analizēja teorētisko literatūru par kompetences, profesionālās kompetences, svešvalodas kompetences un profesionālas angļu valodas kompetences būtību, ka arī par skolēncentrētu pieeju.
Pētījuma empīriskajā daļā empīriski noskaidrots svešvalodu skolotāju mācīšanas stils, izpētīta arodskolas skolēnu attieksme pret izstrādāto un novadīto profesionālo angļu valodas kursu un izsniegti pedagoģiskie ieteikumi profesionāla svešvalodas kursa vadītājiem.
Atslēgvārdi: kompetence, svešvalodu kompetence, profesionāla angļu valodas kompetence, skolēncentrēta pieeja. Considering the actual necessity of competent professional area’s employees in the European working market, the theme selected by Alina Hmelnicka for the master paper is “Development of Students’ ESP Competence in Vocational School”.
In the theoretical part of the master paper, the nature of competence, professional competence, foreign language competence and ESP competence, as well as learner-centered approach were analyzed.
In the empirical part of the research, the teaching style of foreign language teachers was clarified; vocational school’s students’ attitude to the developed and organized ESP course was researched; the pedagogical advice to the ESP course teachers was offered.
Key Words: competence, foreign language competence, ESP competence, learner-centered approach.