TV skatīšanās paradumi kā 7-8 gadu vecu bērnu iztēles veicinātāji
Автор
Mežule, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba temats ir „TV skatīšanās paradumi kā 7-8 gadu vecu bērnu iztēles veicinātāji”.
Pētījuma mērķis ir pētīt 7-8 gadu vecu bērnu televīzijas skatīšanās paradumus, to ietekmi uz bērna iztēli.
Darbā tiek pētītas teorētiskās atziņas par iztēles būtību; 7 – 8 gadu vecu bērnu attīstību pēc dažādu autoru teorijām un apkopoti pētījumi par TV skatīšanās paradumu iespējamo ietekmi uz bērna iztēli.
Iztēle ir arī efektīvs informācijas pārstrādes process. Iztēle var būt cilvēka spēju pamatā, tā ļauj cilvēkam iegūt un izmantot informāciju.
Darba analītiskā daļa sastāv no informācijas apkopojuma par TV ietekmi uz bērnu raksturojuma pasaulē, Latvijas likumdošanas aktu apkopojuma temata ietvaros, kā arī aptaujām par bērnu interesēm un TV skatīšanās paradumiem, bērnu pasaku kontentanalīzes. Aptaujas tika veiktas ar mērķi noskaidrot, kādas ir 7 – 8 gadu vecu bērnu intereses, kādu vietu šajās interesēs ieņem TV skatīšanās, kā arī noskaidrot, kādi ir bērnu TV skatīšanās paradumi. Kontentanalīze izmantota, lai noteiktu, kā TV redzētais ietekmējis bērnu pasaku sacerēšanas radošo procesu.
Aptauju un kontentanalīzes sniegtā informācija apstiprina , ka redzētais televīzijas ekrānos rosina bērnu iztēli.
Atslēgvārdi: bērni; iztēle; TV skatīšanās paradumi; TV lietošana un iztēles veidošanās. The topic of masters work is „TV viewing habits as imagination promoter for 7-8 years old children”.
The objective research is to study the habits of 7, 8 years old children, they TV viewing and how does it manipulate the imagination .
At this work are the theoretical knoledges investigated by the essence of imagination; the evolution of 7-8 years old children from different writer theories and summarized researchings about TV viewing habits, they potential effect to childs imagination.
The imagination is an effective recycling process for the information. The imaginaton can be the base of humans capacity. It can let the human to get and to use the information.
The work in his analytical piece consist summary info about TV effect on childs character around the world, Latvian legislation chapter cases, survey about children interests and Tv viewing habits, analysis of tales for children. The survey was made with the objective to find out, what are the interests of 7-8 years old children, on which place in these interests are TV viewing, what are the habits of TV watching.The analysis were use to find out, how does TV viewing affected the process of childs composing of fairy tales.
In the survey and in the analysis given informations approves that the TV watching can animate the imagination of children.
Keywords: children; imagination; habits of TV viewing; TV use and formation of imagination.