Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorKuzmane, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18386en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11068
dc.description.abstractANOTĀCIJA Pasaule mainās un 21. gadsimts nāk gan ar jaunām prasībām, gan nepieciešamību apgūt jaunas prasmes. Skolotāji ir pilnvaroti attīstīt cilvēcisko potenciālu, turklāt šī profesija ietver arī vadītu palīdzību skolēniem un studentiem sagatavoties dzīvei 21. gadsimta sabiedrībā, kurā uzsvars tiek likts uz cilvēka potenciāla apzināšanos un mūžizglītības idejas nostiprināšanos. Diplomdarba mērķis ir izpētīt to, kā studentu mobilitāte var uzlabot procesu, kā kļūt par skolotāju. Tas rosina jautāt, vai pietiek ar tām zināšanām, kas apgūtas universitātē un vai akadēmiskās zināšanas ir vienīgā panākumu atslēga, kādas ir skolotāju izglītības programmu galvenās sastāvdaļas un vai internacionāla pieredze var palīdzēt kļūt par eiropeisku 21. gadsimta skolotāju? Lai sasniegtu Diplomdarba mērķi, tika veikta aptauja Austrijā un Latvijā. 62 studenti no 11 valstīm aizpildīja anketu, kuras mērķis bija noskaidrot kā respondenti vērtē savu pieredzi apmaiņas programmās un projektos saistībā ar savu profesionālo izaugsmi, kā arī tika intervēti 13 pasniedzēji no 10 Eiropas valstīm ar mērķi noskaidrot vai studentu mobilitāte ietekmē topošo skolotāju profesionālās prasmes un kompetences. Anketas dati iegūti, aptaujājot ERASMUS intensīvās programmas BEAM 3 dalībniekus, kā arī Latvijas Universitātes un Klāgenfurtes Augstskolas studentus, kam ir apmaiņas programmu pieredze. Dati atklāja, ka respondenti saskata ievērojamu progresu tajās prasmēs un kompetencēs, kas ir būtiski svarīgas kļūstot par skolotāju, un gan studenti, gan pasniedzēji atzina, ka mobilitāte pozitīvi ietekmē sociālās prasmes starpkultūru kontekstā, prasmi adaptēties kā arī citu kultūru izpratni. Tomēr problēmas ar Boloņas procesa vadlīniju ieviešanu dzīvē joprojām eksistē un daļēji ierobežo studentu mobilitātes iespējas. Dati, kas tika iegūti no anketām un intervijām apliecināja studentu mobilitātes nozīmību skolotāju izglītībā, jo šis process veicina ne tikai būtisku profesionālo prasmju attīstību, bet arī kompetences, kuras ir būtiskas dzīvojot un strādājot multikulturālajā 21. gadsimta Eiropas sabiedrībā.en_US
dc.description.abstractThe world is changing and 21st century has come with new requirements and skills to be mastered. Teachers have the power in advancing human potential; moreover the profession implies the guidance and preparation of learners for life in the 21st century society, where emphasis is placed on realizing human potential, and on the concept of learning throughout life. The aim of the Diploma Paper is to explore how student mobility can improve the process of becoming a teacher. This leads to the question if the knowledge acquired at universities is sufficient and is mere academic knowledge the only key to success, what the teacher education programs consist of and can international experience help in becoming a 21st century European teacher? To achieve the aim of the Diploma Paper, survey was carried out in Austria and in Latvia. The data were collected by 62 questionnaires to students from 11 different countries in order to find out how the respondents evaluated their exchange experience in relation to becoming a teacher and 13 interviews to the lecturers from 10 European countries with an aim to explore if student mobility had an impact on future teachers’ professional skills and competences. The questionnaires were distributed and data collected within the intensive ERASMUS program BEAM 3 as well as at the Klagenfurt University College and University of Latvia among the students with prior exchange experience. The findings revealed that respondents felt a considerable improvement in most of the topical skills and competences for becoming a teacher, and both students and lecturers reported that mobility experience had a positive impact on social skills in intercultural context, flexibility and cultural understanding. However, problems with the implementation of the Bologna Process guidelines still exist and to a certain extent restrict the student mobility opportunities. The data of the questionnaires and interviews proved the importance of student mobility in teacher education as it fostered the development not only of essential professional skills, but also of additional competences 21st century requires for life and work in multicultural European society.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleStudentu mobilitāte valodas skolotāju izglītībāen_US
dc.title.alternativeStudent's Mobility in Language Teacher Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record