Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorTaube, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18426en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11069
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir „Skolēnu pašorganizēto mācību prasmju attīstība angļu valodas stundās 11. klasē”. Skolēniem vidusskolā ir daudz dažādu pienākumu skolā, kā arī privātajā dzīvē, un tā kā ne vienmēr blakus ir skolotājs, kurš var palīdzēt, vienīgais cilvēks uz ko paļauties ir katrs pats. Diemžēl daudziem skolēniem nav nepieciešamās prasmes, lai veiksmīgi tiktu galā ar patstāvīgajām mācībām; šī iemesla dēļ darba mērķis ir attīstīt skolēnu pašorganizēto mācību prasmes angļu valodas stundu laikā 11. klasē ar praktisku aktivitāšu palīdzību, kas balstītas uz literatūrā aplūkotajām stratēģijām. Lai attīstītu skolēnu organizācijas, mācīšanās stilu un atmiņas, lasīšanas, pierakstu veikšanas un pārbaudes darbu rakstīšanas stratēģijas, tādējādi kopā attīstot viņu pašorganizēto mācību prasmes, darba autore izmantoja gadījuma aprakstu, izmēģinot piecas atbilstošas, praktiskas aktivitātes ar 15 11. klases skolēniem Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā, 2 mēnešu laikā pārraugot viņu pašorganizēto mācību prasmju attīstību ar anketu palīdzību. Skolēnu pašorganizēto mācību prasmju attīstībai ir pieejamas ļoti daudzas stratēģijas, un veids, kā skolotājs viņiem var palīdzēt attīstīt šīs prasmes, ir dodot iespēju stundu laikā pielietot dažādas stratēģijas praktiskās aktivitātēs, saskatot nozīmi veiktajā darbībā, iedrošinot eksperimentēt, lai galu galā atrastu sev piemērotākās. Taču visi lēmumi procesa gaitā ir jāpieņem skolēniem pašiem, jo skolotājs ir vairāk ieteikumu sniedzējs, nevis darbības vadītājs vai kontrolētājs. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka lielākā daļa pielietoto aktivitāšu bija diezgan veiksmīgas un piemērotas attiecīgajai klasei, kā arī skolēnu motivācija piedalīties – attiecīgajā līmenī, lai sekmētu skolēnu pašorganizēto mācību prasmju attīstību, tas secināms, balstoties uz pieaugumu pēc 2 mēnešiem katrā pašorganizēto mācību aspektā. Pētījuma autores nozīmīgākais secinājums bija sekojošs. Ir iespējams attīstīt skolēnu pašorganizēto mācību prasmes angļu valodas stundu laikā, pielietojot praktiskas aktivitātes, kurās skolēni var izmēģināt un praktizēt dažādas stratēģijas, taču tas ir iespējams vienīgi, ja skolēniem pašiem ir motivācija to darīt, jo pašorganizēto mācību prasmju attīstīšana ir patstāvīgs, kā arī nozīmīgs process mūža garumā.en_US
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is “The Development of Students’ Self-guided Study Skills in English Lessons in Form 11”. Secondary school students are overloaded with many duties at school as well as in private life and as there is not a teacher always besides who can help, the only person whom to rely on is oneself. Unfortunately, many students do not have the necessary skills to cope with their independent studies; for this reason, the aim of the study is to develop students’ self-guided study skills with the help of practical activities based on strategies discussed in literature during the English lessons in Form 11. In order to improve students’ organization, learning style and memorization, reading, note-taking and test-taking strategies thereby together developing their self-guided study skills, the Author of the Paper used a case study trying out five relevant practical activities with 15 students of Form 11 in Riga State Gymnasium No.3 and monitoring their development of self-guided study skills with the help of questionnaires during 2 months. There are quite a lot of strategies available for the development of students’ self-guided study skills; and the way how teachers can help students develop these skills is by giving students a chance applying different strategies through practical activities during the lessons, helping notice the importance of the performed action, encouraging them to make experiments for eventually finding the most appropriate strategies for themselves. However, all the decisions in the process must be made by students themselves because a teacher is more a provider of suggestions rather than a manager or a controller of the action. The gathered data of the research proved that the most of the applied activities were quite successful and appropriate for the particular form as well as students’ motivation to participate – in the necessary level to succeed in the development of students’ self-guided study skills, according to the increase in each of the aspects of students’ self-guided studies after 2 months. The most significant conclusion made by the Author of the research was as follows. It is possible to develop students’ self-guided study skills applying practical activities where students can try out and practise different strategies during English lessons; however, it is possible only in case the students have motivation to do it themselves as the development of self-guided study skills is an independent as well as essential lifelong process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu pašorganizēto mācību prasmju attīstība angļu valodas stundās, 11. klasēen_US
dc.title.alternativeThe Development of Students' Self-guided Study Skills in English Lessons in Form 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record